صفیر گیلان؛دوره آموزشی تربیتی «طلیعه» با حضور ۵۰ مجموعه تربیتی و ۱۵۰ فعال فرهنگی تربیتی استان گیلان با هدف آشنایی با ارکان و شیوه‌ اجرای فعالیت‌های تربیت محور در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ دوره آموزشی تربیتی «طلیعه» با حضور ۵۰ مجموعه تربیتی و ۱۵۰ فعال فرهنگی تربیتی استان گیلان با هدف آشنایی با ارکان و شیوه‌ اجرای فعالیت‌های تربیت محور در رشت برگزار شد.

دبیر مجمع تربیتی فتح‌الفتوح بنیاد خاتم الاوصیا(ص) کشور در این نشست با بیان اینکه طبق تعریف مقام معظم رهبری پرورش انسان‌های صالح واقعا فتح‌الفتوح است اظهار داشت: هدف مجمع تربیتی فتح‌الفتوح بنیاد خاتم الاوصیا(ص) کشور استفاده از ظرفیت‌های مردمی و شبکه سازی آن در حوزه تربیت است.

حجت‌الاسلام مهدی جزینی با اشاره به روند فعالیت‌های مجمع تربیتی فتح‌الفتوح بنیاد خاتم الاوصیا(ص) کشور ابراز داشت: این مجمع در سه حوزه پژوهش، آموزش و توانمندسازی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه از مجموع کتب و رمان‌های چاپ شده در کشور تنها ۷۰ مورد است که می‌توان آن را برای مطالعه به نوجوانان تجویز کرد گفت: کتاب «رمان‌تیک» با هدف معرفی رمان‌های مناسب برای نوجوانان توسط مجمع تربیتی فتح‌الفتوح بنیاد خاتم الاوصیا(ص) کشور به چاپ رسیده است.

دبیر مجمع تربیتی فتح‌الفتوح بنیاد خاتم الاوصیا(ص) کشور با اعلام اینکه این مجمع کتبی در راستای کمک به والدین در مسیر تربیت و تعلیم نسل نوجوان به چاپ رسانده است خاطرنشان کرد: این کتب با نظر متخصصان و کارشناسان برجسته حوزه تعلیم و تربیت کشور تهیه شده است.

جزینی طراحی دوره‌های آموزشی تربیتی براساس نیازسنجی را یکی از اقدامات مجمع تربیتی فتح‌الفتوح بنیاد خاتم الاوصیا(ص) کشور دانست و افزود: در این دوره‌ نیازهای مربیان تربیتی شناسایی شده و مباحث مناسب جهت توانمندسازی آن‌ها مطرح می‌‌شود.

وی توانمندسازی و تربیت مربیان حوزه تعلیم و تربیت را به عنوان یکی دیگر از اقدامات مجمع تربیتی فتح‌الفتوح بنیاد خاتم الاوصیا(ص) کشور معرفی کرد و گفت: برگزاری آموزش‌های مجازی از جمله اقداماتی است که به طور جدی در دستور کار این مجمع قرار گرفته است.

دبیر مجمع تربیتی فتح‌الفتوح بنیاد خاتم الاوصیا(ص) کشور با اعلام اینکه فعالیت‌های توانمندسازی این مجمع در دو حوزه تخصصی و عمومی انجام می‌شود تصریح کرد:در حال حاضر ۷۰۰ مجموعه تربیتی از خدمات این مجمع در سراسر کشور استفاده می‌کنند.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان در این نشست برگزاری دوره تربیتی طلیعه را گامی در مسیر تحقق گام دوم انقلاب دانست و اظهار داشت: نسل جوان و نوجوان مسئولیتی سنگین دارند و آن هم آماده شدن برای به دوش کشیدن کار اسلام و انقلاب است.

حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی با تاکید بر لزوم توجه به نقش بانوان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که زمینه فعالیت بانوان را در عرصه‌های مختلف انقلاب ایجاد کنیم.

مسئول کارگروه تربیتی فتح‌الفتوح جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این نشست، شناسایی مجموعه‌های تربیتی از سراسر استان را مقدمه برگزاری دوره آموزشی تربیتی «طلیعه» دانست و اظهار داشت: رشت، سیاهکل، گوراب‌زرمیخ، سنگر،کوچصفهان، لاهیجان، صومعه‌سرا، آستارا، طولم‌شهر و خمام از جمله شهرهایی بودند که شناسایی مجموعه‌های تربیتی در آن صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام روزافروزی آشنایی با ارکان و شیوه اجرای فعالیت‌های تربیت ‌محور را از جمله اهداف برگزاری دوره «طلیعه» دانست و گفت: این دوره با مشارکت ۵۰ مجموعه تربیتی و ۱۵۰ فعال فرهنگی تربیتی در حال برگزاری است.