فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با اعمال تحریمهای ظالمانه یک جنگ اقتصادی تمام عیار را بر ما تحمیل کند گفت: دولت در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمنان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛فرماندار آستانه اشرفیه در جلسه هماهنگی بزرگداشت ۱۳ آبان با بیان اینکه باید انزجار خود از استکبار را در روز ۱۳ آبان نشان دهیم، گفت: این روز مصادف است با سالروز ۳ واقعه مهم تاریخی در مقاطع مختلف ، تبعید امام خمینی ( ر ه) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ در پی اعتراض ایشان به کاپیتولاسیون ، کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم ستم ‌شاهی ، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افزود: همه میدانیم استکبار جهانی پیش از انقلاب توسط رژیم دست نشانده ی خود هرگونه فریاد آزادیخواهی را سرکوب و مانع از حاکمیت مردم بر سرنوشت خود می شد.
رضائی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل عظیم الشان باز استکبار از دشمنی خود دست برنداشت و همواره درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی بود تصریح کرد؛ دشمن با شیوه های مختلف همانند کودتا ، تحمیل جنگ، ترور ، تحریم و…. دشمنی خود را بیشتر کرد.

وی افزود: هم اکنون نیز دشمن با اعمال سخت ترین تحریمها به دشمنی خود ادامه میدهد و حتی در مناظرات انتخاباتی آنها یکی از محورهای اصلی، رقابت بر سر چگونگی ازپا درآوردن نظام جمهوری اسلامی است .

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۱۳ آبان بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است که همه باید یکپارچه و با وحدت و همدلی در مقابل زورگوییهای استکبار انزجار و اعتراض خود را نسبت به او به نمایش بگذاریم.

رییس ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الزمان( عج ) خاطر نشان کرد: تبعیت از ولایت یک اصل است و برخی با ادعای انقلابی گری نباید از ولی فقیه پیشی بگیرند . خوشبختانه مقام معظم رهبری در روز شنبه سوم آبان با بیانات حکیمانه خود ، بر اظهارات و اقدامات برخی علیه رئیس جمهور محترم مهر باطل زدند و این اقدامات را غلط عنوان نمودند و فرمودند اینگونه رفتارها و هتک حرمت روش آمریکایی‌هاست ، باید حرمت روسای سه قوه و مسئولان کشور که در عرصه ی خدمت رسانی به مردم هستند حفظ شود .

رضایی ادامه داد: همانگونه که امام عزیز ما فرمودند رمز بقای جمهوری اسلامی همان رمز پیروزی آنست و آن وحدت کلمه هست ، در چنین شرایطی که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با اعمال تحریمهای ظالمانه یک جنگ اقتصادی تمام عیار را بر ما تحمیل کند نیاز به وحدت و انسجام و همدلی است و رئیس جمهور و دولت بعنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با استکبار در این جنگ اقتصادی است و اهانت به ایشان، بازی کردن در زمین دشمن است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و لزوم بزرگداشت یوم الله ۱۳آبان بیان داشت: امسال بدلیل شرایط بیماری کرونا و حفظ جان مردم راهپیمایی برگزار نمی شود، اما مراسم یوم الله ۱۳ آبان پرشکوه تر از گذشته به شکلی دیگر در حرم مطهر حضرت سید جلال الدین اشرف با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد .

نماینده دولت اظهار کرد؛با توجه به همزمانی جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص)اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و رزمایش مواسات مومنانه از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این روز است.
دکتر رضائی ضمن تقدیر از تلاش های اصحاب هنر و رسانه شهرستان در انعکاس رویدادهای ملی و مذهبی گفت:از اصحاب رسانه انتظار دارم نسبت به اطلاع رسانی به مردم  برای رعایت پروتکلهای بهداشتی ازجمله  استفاده از ماسک در هنگام حضور در این مراسم اقدام نمایند.