دولت نسبت به مسکن مهر بی مهر/ وزیر جهار کشاورزی بی خبر از روزگار رنج وبرنج/قرار گرفتن در لیست شهرستان محروم زیبنده شفت نیست

  پرینت
دولت نسبت به مسکن مهر بی مهر/ وزیر جهار کشاورزی بی خبر از روزگار رنج وبرنج/قرار گرفتن در لیست شهرستان محروم زیبنده شفت نیست
شناسه خبر : 39132 | تاریخ انتشار : 25 شهریور 1399 - 17:58 | 10892 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس خواستار اجرای عملیات پروژه عمرانی سد مخزنی لاسک شد و گفت: تقویت شبکه برق و آب شرب در شهرها و روستای های فومن و شفت امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیل صفیر گیلان؛به نقل از خانه ملت، خلیل بهروزی فر در جلسه علنی صبح امروز ( سه شنبه، ۲۵ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: اقتدار بین المللی، عزت و امنیت ملی، استقلال و حاکمیت سرزمینی و عزمت نظام مقدس جمهوری اسلامی منوط به پیروى از منویات رهبر انقلاب و آرمان های امام راحل و شهدا در چارچوب ظرفیت های قانونی و نگاه کارشناسی و توجه به منافع عمومی و همراهی با مردم است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس در راستای استیفای حقوق مردم به برخی از چالش های مهم و انتظارات جامعه اشاره و اظهار کرد: با توجه به گرانی لجام گسیخته، مشکلات و دغدغه های مردم در بخش مسکن قابل توجه است؛ چرا دولت نسبت به مسکن مهر بی مهری می کند؟

وی ادامه داد: مسئولان پاسخ دهند چرا بجای دیدگاه عمرانی نسبت به مسکن مهر، نگاه سیاسی و حزبی به این پروژه دارند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دولت باید از زیرساخت ها در جهت تولید و تامین مسکن برای مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار استفاده کند.

بهروزی فر با اشاره به اینکه کشاورزان یکی از قشرهای زحمتکش کشور، پرتلاش و تاثیرگذار در حوزه امنیت غذایی و رونق و جهش تولید در کشور محسوب می شود، گفت: حمایت عملی دولت از کشاورزان در تامین نهاده های کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات با اختصاص یارانه و تسهیلات ارزان قمیت برای افزایش تولید امری ضروری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این زمینه، تصریح کرد: متاسفانه دولت با افزایش قیمت ۵۰۰ درصدی نهاده های کشاورزی مقدمه نابودی آن را فراهم کرده است؛ آیا در سال جهش تولید این نوع اقدامات مغایر با رونق و جهش تولید نیست؟

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهار کشاورزی، اظهار کرد: آیا خبر از روزگار کشاورزان رنج دیده کشور دارید؟ خسارات سنگینی بر محصول برنج در هنگام برداشت در اثر بارندگی شدید و زیرآب رفتن برنج در استان های شمالی به ویژه گیلان وارد شده لذا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید تدابیر مناسبی برای جبران این مهم اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: واردات بی رویه و بیش از نیاز برنج خارجی به کشور و توزیع آن در سطح بازار داخلی مقابله جدی با تولید داخلی بشمار می رود؛ برنج یکی از محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود و امنیت غذایی را برای مردم فراهم می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد چه تصمیمی در جهت خرید تضمینی برنج گرفته است؟

بهروزی فر در خصوص مشکلات گفت: زیبنده نیست بعد از گذشت چهل سال از نظام مردم سالاری اسلامی، شهرستان شفت در لیست ۳۰ شهرستان محروم قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم شفت و فومن با توجه به سرمایه های خدادادى در حوزه کشاورزی، صنعت، خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی، گردشگری و به ویژه در زمینه اشتغال، مسکن، آب شرب و کشاورزی و زیرساخت های شهری و روستایی مشکل اساسی دارند و با سرانه های استاندارد فاصله زیادی دارند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو، اظهار کرد: باید برای عملیات اجرایی پروژه عمرانی سد مخزنی لاسک هرچه سریع تر اقدام شود تا مردم محروم روستای های پیرامون بیش از این نسبت به بهره مندی از خدمات ابتدایی نظام اسلامی همچون آب سالم، برق ، گاز، راه و غیره محروم نگردند.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه نوسازی و تقویت شبکه برق و آب شرب در شهرها و روستای های فومن و شفت اقدام عاجل انجام شود تا هر چه سریع تر خسارت های وارده برطرف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  دولت بحرین در خطایی بزرگ، بجای کسب مشروعیت از مردم خود، متاسفانه با پشت کردن به مردم و با اقدام خفت بار به دامن رژیم اشغالگر قدس رفته و آرمان فلسطین و جهان اسلام را قربانی انتخابات آمریکا و دشمنان قسم خورده اسلامی کرده است؛ از این رو اقدام بحرین را محکوم می کنیم.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.