به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش در جلسه بررسی پروژه ها عمرانی صومعه سرا اعلام کرد: دو پروژه سالن ورزشی و چمن مصنوعی صومعه سرا تا پایان سال به بهره برداری می رسد. نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس گفت : دولت نگاهی همه جانبه به تکمیل پروژه ها نیمه کاره در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش در جلسه بررسی پروژه ها عمرانی صومعه سرا اعلام کرد: دو پروژه سالن ورزشی و چمن مصنوعی صومعه سرا تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس گفت : دولت نگاهی همه جانبه به تکمیل پروژه ها نیمه کاره در بخش های مختلف داشته است.
سید کاظم دلخوش افزود: دو پروژه سالن ورزشی و چمن مصنوعی در این شهرستان با بیش از ۴میلیارد تومان اعتبار تاپایان سال به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد : پروژه  فومن به پونل در حال انجام است و روند خوبی هم دارد و تمام تلاش خود را برای حمایت پیمانکاران در تامین مصالح جاده ای به کار می گیریم.
دلخوش افزود: ۳۵میلیارد تومان برای پل های گیلان اختصاص می یابد که از محل این اعتبار باید پل های دچار خسارت به ویژه پل بازار جمعه در اولویت قرار گیرد.

رودخانه های گیلان ظرفیتی برای برداشت مصالح ندارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز گفت: استان با شدت با کمبود مصالح رودخانه ای مواجه است و به جز سفید رود دیگر رودخانه های گیلان حجم و ظرفیتی برای برداشت مصالح و شن و ماسه ندارند.علی اوسط اکبری مقدم افزود : با وجود تمامی کمبودها پروژه های عمرانی گیلان بویژه در حوزه راهداری در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه پشت سد منجیل میلیون ها مترمکعب مصالح برای زیر سازی جاده ها وجود دارد، اظهارداشت: پیمانکاران پیگیر باشند تا از این ظرفیت برای توسعه پروژه های جاده ای بهره ببرند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از مصالح ما از اردبیل و زنجان تهیه می شود، افزود: امکان تامین مصالح کوهی وجود دارد.
وی افزود : پروژه های راه آهن و آزادراه ها بیشترین حجم مصالح را مصرف می کنند از این رو تامین مصالح در داخل شهر ستان ها برای پروژه ها امکان پذیر نیست.
معاون استاندار گیلان درادامه به تامین مصالح و پایداری پل بازارجمعه تاکید کرد و افزود: اگر این پل آسیب ببیند ساخت دوباره آن سال ها طول خواهد کشید.وی در ادامه  به  رانش زمین در منطقه نارنج پره تنیان در سال قبل اشاره کرد و افزود: زمین و وام برای ۲۱خانوار این منطقه قابل واگذاری است اما ساکنین باید تعهد بدهند که پس از ساخت مسکن جدید در منطقه مورد رانش اقامت نکنند و  زمین هایشان برای امور کشاورزی استفاده کنند.

اجرای همزمان چند پروژه ملی در صومعه سرا

فرماندار شهرستان صومعه سرا هم در این جلسه افزود :۴۷۰کیلومتر راه روستایی داریم که  نزدیک به ۱۰۰کیلومتر آن نیاز به آسفالت دارد و  ۳۷کیلومتر آن زیر سازی و آماده برای اجرای آسفالت است و نیاز اعتباری آن ۲۶میلیارد تومان است.
سید جلال سید محمدی گفت : روند اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وی با اشاره به اینکه چند پروژه ملی در این شهرستان بصورت همزمان در حال اجرا است، عنوان کرد: پروژه ها ی راه و شهرسازی جاده های کلیدبر به ماسال، پیربازار به ضیابر و پروژه فومن – پونل، کمربندی مرجقل  بزرگترین پروژه ها در این شهرستان هستند که تامین مصالح برای تکمیل آنها در دستور کار است.
سیدمحمدی در ادامه افزود: پل روستاهای صوفیانده  با ۷۰درصد و پل روستای سیاه اسطلخ با۴۰درصد و پل دوگور با تعیین مکان کار از پل های مهم در دست اجرای این شهرستان هستند که باید سرعت بیشتری برای تکمیل بگیرند.

 ۴ پروژه آموزشی با ۳۱کلاس درس در حال ساخت است

مدیر کل نوسازی مدارس گیلان هم در این جلسه اظهار داشت:  طی ۷ سال گذشته ۲۱ فضای آموزشی با ۱۱۸ کلاس درس به مساحت  ۱۳هزار متر مربع در شهرستان صومعه سرا و منطقه تولمات احداث شده است.دقیق در ادامه افزود: در ۴سال گذشته ۱۶ درصد محوطه های مدارس به طول بیش از ۶ هزار و۲۰۰متر مربع دراین شهرستان آسفالت شده اند.
وی در ادامه افزود:  ۴ پروژه آموزشی با ۳۱کلاس درس در حال ساخت است که تا بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

🔸شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

🌐 کانال رسمی صفیر گیلان

@safiregilan