به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛با حضور فرماندار شهرستان، حجت الاسلام نقدی امام جمعه شهرستان و دکتر دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان همراه بود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن تکریم و معارفه شد. فرماندار شهرستان با بیان این که امنیت پایدار، بهداشت، محیط زیست و آموزش چهار شاخص توسعه در جوامع مختلف […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛با حضور فرماندار شهرستان، حجت الاسلام نقدی امام جمعه شهرستان و دکتر دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان همراه بود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن تکریم و معارفه شد.
فرماندار شهرستان با بیان این که امنیت پایدار، بهداشت، محیط زیست و آموزش چهار شاخص توسعه در جوامع مختلف است، نقش دانشگاه برای توسعه جامعه را مورد توجه قرار داد و افزود: فضای ارائه و دریافت خدمات آموزشی بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای گسترش آن گام برداشت تا با فراهم شدن بستر آموزش، همگان بهره بگیرند.

فضای دانشگاه، فضایی علمی و فرهیخته است

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای اشتغال فارغ التحصیلان، به حفظ توازن برای میزان ورودی و خروجی در دانشگاه پرداخت و افزود: در صورت عدم رعایت این توازن، با مشکل انباشت فارغ التحصیلان مواجه خواهیم شد.
محسنی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی، بستر توسعه آموزش در کشور فراهم و محقق شده است.
فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با بیان این که دانشگاه آزاد فومن در برنامه های گوناگون به ویژه علمی و فرهنگی، مشارکت خوبی در شهرستان داشته است، نقش این دانشگاه را در توسعه دانش و ارتقای سطح تحصیلات دانشگاهی در شهرستان مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به این که فضای دانشگاه، فضایی علمی و فرهیخته است و مقام معظم رهبری نیز به کرسی های آزاداندیشی و فضای تضارب آراء اهمیت داده اند، به جایگاه ویژه دانشگاه در جامعه و اهمیت استمرار فضای آرامش در آن پرداخت.
محسنی با بیان این که وضعیت ساختمان دانشگاه آزاد باید مشخص شود، بر لزوم تسریع در تکمیل احداث و آماده سازی محوطه و راه تردد افراد و خودروها تاکید کرد.
در این جلسه از زحمات دکتر گشتی رئیس سابق این دانشگاه تقدیر و دکتر شعبانی رئیس جدید این دانشگاه معارفه شد.