به گزارش صفیر  گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز با خانواده شهید حاج حبیب ترابی از شهدای منا، خانواده شهیدان سیدعلی و سیدموسی امامی و همچنین خانواده شهید مدافع حرم فرهاد خوشه بر در لنگرود دیدار کرد. وی در دیدار مذکور اظهار کرد: عزت انقلاب اسلامی در سایه خون شهدا و مجاهدت های جهادگران به ویژه […]

به گزارش صفیر  گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز با خانواده شهید حاج حبیب ترابی از شهدای منا، خانواده شهیدان سیدعلی و سیدموسی امامی و همچنین خانواده شهید مدافع حرم فرهاد خوشه بر در لنگرود دیدار کرد.
وی در دیدار مذکور اظهار کرد: عزت انقلاب اسلامی در سایه خون شهدا و مجاهدت های جهادگران به ویژه جوانان عرصه های مقابله با دشمنان خدا و مسلمانان در دنیا تحقق پیدا کرده است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه افتخار می کنیم سر سفره ای نشسته ایم که شهدای عزیز با خون خود آن را رنگین کردند، افزود: در طول تاریخ خط سرخ شهادت بر روی انسان هایی که خواستند فداکاری و جهاد کنند، باز بوده و این راه ادامه دارد.
آیت الله فلاحتی، بزرگان انقلاب اسلامی را مروج خط شهادت، مجاهدت و جهاد در راه خدا دانست و بیان کرد: به همه انسان های آزاده جهان اعلام می کنیم اگر می خواهید عزت دنیا و آخرت پیدا کنید و اگر می خواهید برای خود استقلال داشته باشید راهی به غیر از مقاومت و ایستادگی در برابر قدرت های زر و زور ندارید.
وی با بیان اینکه دفتر شهادت همچنان باز است، تصریح کرد: خط سرخ شهادت هیچگاه بسته نخواهد بود و انسان با ایستادگی و مقاومت آن را کسب می کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و همه کسانی که جان خود را در راه خدا تقدیم کردند، گفت: از فرزندان، همسران، پدران و مادران شهدا تقدیر و تشکر داریم.
آیت الله فلاحی، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان را ذخایر انقلاب ذکر کرد و یادآور شد: حضور ما در خانواده شهدا در وهله نخست این است که بگوییم دفتر شهادت همچنان باز است و دیگر اینکه خود از خانواده شهدا روحیه بگیریم.
وی ادامه داد: زمانی که نزد بعضی از خانواده شهدا می رویم، روحیه بلند این عزیزان به ما روحیه می دهد و از خدای متعال می خواهیم بر عزت خانواده شهدا بیآفزاید، نظام مقدس جمهوری اسلامی را گسترده تر کند و به رهبر عظیم این امت حضرت آیت الله عظما امام خامنه ای طول عمر با عزت عنایت بفرماید.
امام جمعه رشت در ادامه با اشاره برخورد مقام معظم رهبری با دولت سعودی مبنی بر برگرداندن پیکر شهدای منا به ایران در سال ۱۳۹۴، اظهار کرد: قلب تمام ملت ایران با شهادت حجاج منا عزادار شد زیرا حاجیان در این حادثه زجر کشیدند و بیشتر آنها تشنه به شهادت رسیدند.
آیت الله فلاحتی همچنین با بیان اینکه مدیون خون شهدا و خانواده شهیدان هستیم، تصریح کرد: وجود خانواده شهدا برای جامعه برکت است.
سال ۱۳۹۴ بیش از ۴۶۰ نفر از حجاج ایرانی در حادثه خونین منا در مکه به شهادت رسیدند و ۱۷ نفر این شهدا از استان گیلان هستند.
حاج حبیب ترابی بازنشسته بانک ملی در حادثه منا به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر ایشان در گلزار شهدای لنگرود خاکسپاری شده است.
سیدعلی امامی و سیدموسی امامی به ترتیب در سال های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۲ در دوران دفاع مقدس در منطقه غرب به درجه شهادت نائل آمدند و پیکر این دو برادر در گلزار شهدای لنگرود خاکسپاری شده است.
سال ۱۳۹۴ فرهاد خوشه بر از مدافعان حرم در سوریه به شهادت رسید و پیکر این شهید در گلزار شهدای لنگرود خاکسپاری شده است.