مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی،

راهیابی پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴

  پرینت
راهیابی پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴
شناسه خبر : 78861 | تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1403 - 10:38 | 20 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیرگیلان/مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از برگزیده شدن پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به عنوان یکی از پنچ پروژه منتخب در بخش جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS۲۰۲۴، خبر داد

زاهدی گفت: در این راستا کشورها می توانند برنامه‌ها و پروژه هایی را که در جهت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور خود یا در سطح بین‌الملل مطابق با اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار تعریف و به اجرا گذاشته‌اند را در ۱۱ خط مشی (Actin –Line) مشتمل بر ۱۸ دسته (Category) معرفی و ارائه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تشریح این جایزه گفت: در این راستا، هر ساله مسابقات جهانی WSIS با هدف ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه پایدار استفاده شده است، برگزار می‌شود. کشورهای متعددی به منظور ارائه ظرفیت‌ها و موفقیت‌های خود در این مسابقات شرکت می‌کنند. در حال حاضر افزون بر کشورهای پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات که همواره در این اجلاس و مسابقات فعال بوده‌اند، کشورهای دیگری مانند مالزی، مکزیک، برزیل، ترکیه، کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و هند نیز حضور دارند. گرچه حضور پروژه‌ها از هر نهادی در این مسابقات میسر است اما به دلیل مدیریت و هماهنگی بیشتر مسابقات، اغلب پروژه‌ها از طریق دولت در این مسابقات شرکت داده می‌شوند.

وی ادامه داد: ایران همواره سعی کرده است در این مسابقات مشارکت داشته باشد و از سالها قبل حضور پررنگی داشته است و در مواردی نیز موفق به کسب جایزه نهایی جامعه اطلاعاتی WSIS شده است. در سال ۲۰۲۴، ایران با سه پروژه در حوزه‌های e-Government، e-Enviroment و E-Science، مشارکت داشتند نماینده ایران در حوزه علمی پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی بوده است.

این مقام مسئول در وزارت علوم اظهار داشت: خوشبختانه با مشارکت جامعه دانشگاهی کشور در رای‌گیری عمومی این پروژه به عنوان تنها انتخاب نامزد برنده کشور ایران، انتخاب شده است که باعث افتخار و مباهات حوزه فناوری اطلاعات آموزش عالی است. امید می‌رود که این پروژه در نهایت به عنوان پروژه برنده نهایی در مراسم اصلی اجلاس نیز مورد تقدیر قرار گیرد.

شایان ذکر است با تلاش های واحد فناوری اطلاعات سازمان، پارک علم وفناوری گیلان به عنوان اولین پارک علم و فناوری در کشور در سال ۱۴۰۲ به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده است

برچسب ها
نوشته های مشابه
جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی در حوزه نظارت گمرکات استان گیلان برگزار شد
آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد
رفع خاموشی های ناشی از حریق واحد های مسکونی و تجاری دهستان امام زاده ابراهیم شفت با سرعت در حال انجام است
پدر شهید ابراهیم عبدی از پیر خادمان اهل بیت(ع) آسمانی شد
آتش سوزی مهیب در تنها شهرک چوبی زیارتی ایران/صدها باب مغازه طعمه حریق شد
شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت در شعله های آتش
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.