به گزارش صفیر گیلان، دکتر حمیدرضا آبایی ظهر سه شنبه ۲۱ آبان ماه در حاشیه برگزاری جلسه با سرمایه‌گذاران در بندر انزلی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی برگزاری جلسات با سرمایه‌گذاران داخل بندر، پیمانکاران، صاحبین کالا و نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی ایران و خطوط کشتیرانی است، اظهار داشت: در […]

به گزارش صفیر گیلان، دکتر حمیدرضا آبایی ظهر سه شنبه ۲۱ آبان ماه در حاشیه برگزاری جلسه با سرمایه‌گذاران در بندر انزلی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی برگزاری جلسات با سرمایه‌گذاران داخل بندر، پیمانکاران، صاحبین کالا و نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی ایران و خطوط کشتیرانی است، اظهار داشت: در این جلسات با تعامل و هم‌فکری مشکلات این حوزه شناسایی و بر اساس آن تصمیماتی درستی اتخاذ می‌شود.

وی در ادامه به جلسه برگزار شده با سرمایه‌گذاران بندری اشاره کرد و گفت: در این جلسه تمام سرمایه‌گذاران بندری اعم از بهره برداران، آنهایی که در حال سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز هستند و آنهایی که تقاضای سرمایه‌گذاری در بندر دارند، حضور داشتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران مشکلات خود در حوزه مدیریتی، عملیاتی، نیروهای نظارتی فنی و مهندسی در بندر مطرح کرده و انتظار می‌رود این رویه تعاملی در بندر انزلی ادامه داشته باشد تا شرایط فراهم کنیم که سرمایه‌گذاران بتوانند با جدیت به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه بازنگری در قراردادها نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امیدواریم شرایط برد- برد برای سرمایه‌گذاران فراهم شود.

راه‌اندازی ساختمان خدماتی سرمایه‌گذاری در انزلی

دکتر آبایی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی ساختمان خدماتی سرمایه‌گذاری در بندر انزلی، اظهار کرد: یکی از مباحثی که سرمایه‌گذاران در زمینه آن با مشکل روبرو هستند عدم تجمیع امکانات، تجهیزات و دسترسی آسان به موارد مورد نیاز خود است که از همین راستا طرحی در شورای سرمایه‌گذاری در زمینه راه‌اندازی ساختمان خدماتی سرمایه‌گذاری بندری تصویب شد.

وی افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این ساختمان تمام بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های عملیات بندری و دریایی در این محیط تجمیع شده و بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران برطرف شود. ایجاد ساختمان خدماتی سرمایه‌گذاری زمینه ایجاد ارتباط بیشتر را فراهم می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه به دنبال سرمایه گذار در این زمینه هستیم، افزود: زمینی نیز به این منظور پیش‌بینی شده است.

وی ایجاد سرمایه‌گذاری ارزش افزوده در بندر انزلی را یکی دیگر از طرح مورد تأکید سازمان بنادر و دریانوردی عنوان و تصریح کرد: انجام فعالیت‌های ارزش افزوده، لجستیک و تولیدی بسیار حائز اهمیت بوده و از جمله مواردی است که به دنبال تحقق آن در بندر انزلی هستیم تا با جذب سرمایه‌گذارانی شرایط برای سرمایه‌گذار در محیط بندری فراهم شود که علاوه بر نگاه به کالاهای وارداتی به کالاهای صادراتی و تولیدات مورد نیاز داخل نیز توجه شود.

دکتر آبایی ادامه داد: در همین راستا در بندر انزلی اراضی به محدوده فعالیت‌های ارزش افزوده لجستیکی و تولید اختصاص داده شده که سرمایه گذاران می توانند از آن استفاده کنند.

بنادر و دریانوردی