به گزارش صفیر گیلان؛فرمانده نیروی انتظامی شفت به نقش بی بدیل مردم در موفقیت ماموریت های پلیس اشاره کرد و گفت: راکبان موتور سیکلت بیشترین آمار تصادف در شفت را به خود اختصاص داده اند. سرهنگ علی صداقت امروز در جمع اصحاب رسانه شفت به نقش بی بدیل رسانه ها اشاره داشت و اظهارکرد: نقش […]

به گزارش صفیر گیلان؛فرمانده نیروی انتظامی شفت به نقش بی بدیل مردم در موفقیت ماموریت های پلیس اشاره کرد و گفت: راکبان موتور سیکلت بیشترین آمار تصادف در شفت را به خود اختصاص داده اند.
سرهنگ علی صداقت امروز در جمع اصحاب رسانه شفت به نقش بی بدیل رسانه ها اشاره داشت و اظهارکرد: نقش بی بدیل خبرنگاران در دفاع مقدس و عرصه های اجتماعی امروز بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه رسالت سنگینی بر دوش خبرنگاران است، افزود: خداوند در قرآن به قلم و آنکسی که می نویسد قسم یاد کرده و این بیانگر حساسیت شغل خبرنگاری است.
فرمانده نیروی انتظامی شفت به تقوا و حق گویی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: حق گویی از شاخصه های اصلی خبرنگاران است و بی شک خداترسی در همه خبرنگاران وجود دارد.
صداقت به حفظ ارزش های اسلامی توسط خبرنگاران تاکید و بیان کرد: با توجه به توطئه هایی که دشمنان اسلان برای نظام دارند و خانواده های ایرانی را تهدید می کنند حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب از مهمترین وظیفه ی خبرنگاران است.
وی با اذعان به اینکه خبرنگاران زبان گویای مردم و مطالبه گری در جامعه هستند، مطرح کرد: خبرنگاران تصویرگر واقعیت ها در جامعه اند و تخصص، امانتداری و انسجام جامعه از اصلی ترین خط مشی اصحاب رسانه است.
فرمانده نیروی انتظامی شفت با لزوم فراهم آوری امنیت جامعه با همکاری مردم تاکید کرد و گفت: هر جا نقش مردم در ماموریت های پلیس همراه باشد پلیس موفق تر است و خبرنگاران بهتر می توانند در این نقش کمک کننده و در واقع همیار پلیس باشند.
صداقت با بیان اینکه تامین امنیت در جامعه از مهمترین ماموریت پلیس است، گفت: تاکنون ۲۵ نشست و جلسه آموزشی در راستای ایجاد امنیت از طریق برنامه های فرهنگی در محلات برگزار کرده ایم.
وی با اشاره به برگزاری ۹ نمایشگاه عفاف و حجاب و پیشگیری از اعتیاد در شهرستان گفت: بیش از ۱۵ بنر در مقابله با ناهنجاری ها و سرقت و همچنین ارتقای فرهنگ راهور در سطح شهرستان نصب شده است.
فرمانده نیروی انتظامی شفت با اشاره به پخش بالغ بر۲۰۰۰ بروشور در مدخل های ورودی شهرستان ، گفت: با ایجاد برنامه های فرهنگی۵ مرحله بسته فرهنگی توزیع کرده ایم.
صداقت با بیان توریست پذیر بودن شهرستان شفت و احیاء امر به معروف در جامعه گفت: با همکاری سپاه، اوقاف و تبلیغات اسلامی در ارتقای امنیت اجتماعی و تذکرات لسانی اقدامات قابل توجهی در شهرستان انجام گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات پلیس در چهار ماهه گذشته در مقایسه با سال گذشته گفت: با مشارکت مردم شهرستان توانستیم با کاهش ۳ درصدی سرقت مواجه شویم که از الطاف خدا و همکاری مردم بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی شفت همچنین به کشف مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی با محوریت روستاها و محلات شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری با پلیس مواد مخدر و مردم توانستیم کشفیات مواد مخدر را۳۰۰ درصد افزایش دهیم.
صداقت با بیان اینکه در برخورد با صنوف متخلف ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم و اصناف متخلف پلمپت و یا پلمپ موقت شده اند، گفت: در سطح شهرستان شفت ۳۶ درصد کشفیات قاچاق چوب و ۴۵۰ درصد کشفیات قاچاق سوخت رشد یافته است.
وی با بیان اینکه ۵۰ دستگاه خودروهای متخلف در شهرستان شفت توقیف شده اند گفت: ۳۶۰ دستگاه موتور سیکلت در شهرستان شفت طی چهار ماه اخیر توقیف شده است.
فرمانده نیروی انتظامی شفت همچنین به آمار بالای تصادفات در شفت انتقاد کرد و گفت: بیشترین تصادفات فوتی و جرحی مربوط به موتور سواران و استفاده نکردن از کلاه ایمنی است.
صداقت با بیان اینکه در دستگیری معتادین ۳۶ درصد رشد داشته ایم، افزود: مردم شهرستان مجموعا بالغ بر ۳۰۶۰ تماس با فوریت های پلیس داشته اند که نسبت به گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.