صفیر گیلان؛جبار کوچکی نژاد در همایش «رسانه و مالیات» که در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به رد طرح بررسی مالیات بر ارزش افزوده از طریق اصل ۸۵ در مجلس، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که قانون مالیات بر ارزش افزوده به درستی اجرا نشده […]

 

صفیر گیلان؛جبار کوچکی نژاد در همایش «رسانه و مالیات» که در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به رد طرح بررسی مالیات بر ارزش افزوده از طریق اصل ۸۵ در مجلس، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که قانون مالیات بر ارزش افزوده به درستی اجرا نشده است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سالانه ۵۵ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در کشور جمع آوری می شود، عنوان کرد: درآمد کشور از محل مالیات ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است، اما متاسفانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

کوچکی نژاد، با اشاره به فعالیت فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و فضای مجازی در مجلس، یادآور شد: یکصد نماینده عضو این فراکسیون هستند و برای بهبود شرایط رسانه ای کشور تلاش می کنند.

کوچک نژاد با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده به جای مصرف کننده از تولیدکننده دریافت می شود، تصریح کرد: دریافت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات باعث شده زنجیره تولید با مشکل جدی مواجه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان، با اشاره به تامین کسری بودجه ۹۶ از محل مالیات بر ارزش افزوده، گفت: براساس اصل ۸۵، اگر طرحی در مجلس تصویب شود دیگر نیازی به قانونگذاری در صحن نیست، اما مجلس به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده رای مثبت نداد.

ایشان  تولیدکنندگان را نیازمند حمایت دانست و افزود: تولیدکننده مالیات های سنگین اعم از درآمد و ارزش افزوده پرداخت می کند لذا کارخانجات با تعطیلی مواجه می شوند.

وی مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان را در برابر ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی ناچیز دانست و اضافه کرد: مطبوعات به عنوان یکی از ابزارهای مهم نظام نقش مهمی در سالم سازی فضای اقتصادی کشور و مبارزه با فساد دارند.

نماینده رشت در مجلس، با اشاره به طرح دوفوریتی اعاده اموال نامشروع، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰۰ نماینده اعم از فراکسیون های امید، مستقلین و اصولگرایان این طرح را امضا کردند تا به اموال نامشروع مسئولان بعد از انقلاب رسیدگی شود لذا هیئتی از قوه قضاییه و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل شده و احکام آن نافذ است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه اموال بازگردانده شده صرف اشتغال و فقرزدایی می شود، گفت: مردم در ۲۲ بهمن امسال نشان دادند که اصل نظام را قبول دارند، اما برخی از مسئولان عامل نارضایتی آنان هستند لذا این اقدام مجلس می تواند امید بیشتری در مردم ایجاد کند.

وی یکی از مهمترین دلایل فرار مالیاتی را ضعف سیستم اقتصادی کشور دانست و متذکر شد: استان گیلان از لحاظ مطبوعات دارای جایگاه بالایی در کشور است لذا از اصحاب رسانه می خواهیم زبان گویای مردم باشند و مشکلات را منعکس کنند.

کوچک نژاد با اشاره به تبعیضات در پرداخت یارانه خبرنگاران گفت:در هر حالت خبرنگاران یک جا مورد خشم قرار می گیرند.