به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛محمد رضا محسنی فرماندار فومن در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن که عصر روز گذشته در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد با بیان این که شورای فرهنگ عمومی از شوراهای مهم شهرستان است، گفت: انتظار می رود اعضای اداری و معتمدین در جلسات این شورا مشارکت بیشتری […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛محمد رضا محسنی فرماندار فومن در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن که عصر روز گذشته در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد با بیان این که شورای فرهنگ عمومی از شوراهای مهم شهرستان است، گفت: انتظار می رود اعضای اداری و معتمدین در جلسات این شورا مشارکت بیشتری داشته باشند تا ناهنجاری های موجود در جامعه به طور شایسته تری انعکاس یافته و مطرح شود.
وی با بیان این که فرهنگ متشکل از آداب، سنت ها و هنجارهای جامعه است، هدف از شورای فرهنگ عمومی را تقویت فرهنگ اسلامی، هنجارهای اسلامی و اجتماعی جهت پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی است.
محسنی با اشاره به تلاش کشورها جهت ترویج فرهنگ خود، خواستار رجوع به فرهنگ غنی کشور به ویژه اهتمام دستگاه های فرهنگی در سطوح بالادستی شد‌.
فرماندار شهرستان با بیان این که کار فرهنگی باید ایجابی باشد نه سلبی، خواستار مشارکت فعال تر دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی کشور در برنامه ریزی جهت ترویج فرهنگ عمومی شد.
وی با طرح این پرسش که نقش ما در ترویج فرهنگ اسلامی چه بوده است، به سهم تغییر باورها در ایحاد ناهنجاری های کنونی پرداخت و افزود: امروز باید در حوزه فضای مجازی برنامه ریزی و اقدامات اصولی جهت تولید محتوا انجام شود.
محسنی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از اندیشه حوزه علمیه و دانشگاه در حوزه فرهنگ اسلامی، مساله غدیر و بازاندیشی و توجه عمیق تر به چنین مباحث فرهنگی را مورد توجه قرار داد.
فرماندار شهرستان با اشاره به اجرای طرح ارزشمند مواسات و همدلی که در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مربوط به معیشت بسیار موثر بود، خواستار استمرار کار فرهنگی در این خصوص و بهره گیری از ظرفیت های اسلامی در ترویج فرهنگ و اخلاق شد.
محسنی با اشاره به تهدیدات فعلی علیه ارزش های اسلامی، افزود: باید برنامه محتوایی داشته باشیم و از شعار دادن صرف بدون برنامه، پرهیز کنیم.
وی با توجه به شرایط بیماری کرونا در جامعه و نزدیکی ایام ماه محرم، خواستار سازماندهی مجدد برنامه ها و معطوف کردن اقدامات و برنامه ها ی ماه محرم و عزای حسینی به سمت رزمایش مواسات و جامعه هدف آن شد و افزود: در این خصوص کمیته ای متشکل از مسئولین و ادارات فرهنگی جهت برنامه ریزی برای برنامه های فرهنگی و مذهبی شهرستان ورود زیرا «رزمایش مواسات »به دلیل پیوند با سیاهپوشان حسینی مایه جهش اسلام و فرهنگ انقلابی در سطح منطقه می شود

محسنی در ادامه، بر اهتمام اداره ارشاد اسلامی در بهره گیری از ظرفیت روحانیت، نخبگان و دانشگاهیان شهرستان تاکید کرد.

حجت الاسلام صفوی با بیان این که در دین مبین اسلام، امر تبلیغ بسیار حائز اهمیت است و پیامبر اکرم ص اولین مبلغ دین اسلام است، اهمیت فرهنگ و تبلیغ امور مذهبی را به ویژه در عصر فناوری مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به نزدیک بودن دو عید بزرگ قربان و غدیر و همچنین با بیان این که در هفته حجاب و عفاف قرار داریم، توجه و رعایت حجاب را مورد تاکید قرار داد و افزود: ۱۴ آیه در خصوص حجاب و عفات نازل شده است که نشان از اهمیت آن دارد.
حجت الاسلام صفوی با اشاره به برگزاری سالانه جشن بزرگ عید سعید غدیر خم در شهرستان، برگزاری این جشن در سال جاری را منوط به اقتضای شرایط بهداشتی و صدور مجوزهای لازم دانست.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در برگزاری رزمایش مواسات و همدلی، از توزیع کمک ها توسط گروه های جهادی بین نیازمندان شهرستان خبر داد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و اولویت انجام کار فرهنگی، انجام تبلیغ جهت اشاعه فرهنگ اسلامی در سطح جامعه را مورد تاکید قرار داد.