اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام حسین زارع  با اشاره به اینکه با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می شود،افزود: شهرستان فومن نیازمند موقوفاتی است تا در امور کمک به افراد بی‌بضاعت، حوزه‌های علمیه، دانش‌آموزان بی‌سرپرست، دانشجویان نیازمند و کمک به بیماران کم‌توان مالی و در حوزه قرآنی و دیگر […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام حسین زارع  با اشاره به اینکه با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می شود،افزود: شهرستان فومن نیازمند موقوفاتی است تا در امور کمک به افراد بی‌بضاعت، حوزه‌های علمیه، دانش‌آموزان بی‌سرپرست، دانشجویان نیازمند و کمک به بیماران کم‌توان مالی و در حوزه قرآنی و دیگر امور صرف شود رسانه بیشتر قلم رسایی کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن در دهه وقف نشستی را با اصحاب رسانه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار  وضمن عرض تشکر از خبرنگاران بابت حضور و همرای آنان در کنار اداره اوقاف، آنان را یاوران وقف دانست و گفت:روز ۲۴ مهر ماه روز وقف نامگذاری شده است.

حجت الاسلام حسین زارع به برنامه های دهه وقف که از نشست با مدیر کل ونشست با اصحاب رسانه آغاز شد خبر داد و گفت:
خبرنگاران ترویج دهنده وقف هستند و نقش اساسی داشته و  یاوران وقف و اوقاف  هستندوو به جمله ی همه ی ما واقف هستیم جامه ی عمل میپوشانید.

حجت الاسلام زارع همچنین از اقدامات و جمع هزینه کرد اداره اوقاف و امور خیریه در سال گذشته  اشاره خاطر نشان کرد:
در امور عمرانی بقاع متبرکه و در راستای اجرای نیات موقوفات و کمک به نیازمندان از محل اجرای موقوفات و با توجه به شرایط امسال و شیوع ویروس کرونا اقداماتی انجام دادیم.


وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۹۰۴ میلیون تومان در زمینه کمک به نیازمند و اجرای نیات موقوفات هزینه شده است، افزود: در این مدت ۹ سند مالکیت نیز برای بقاع متبرکه و مساجد در سطح شهرستان فومن اخذ شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فومن در ارتباط با تعداد اسناد اجاره شده تصریح کرد:تعداد اسناد اجاره شده ۱۰۴مورد بوده که رشد صد در صدی داشتیم.
همچنین ایشان از برنامه های انجام شده و در حال انجام در بقاع متبرکه گفت:یکی از اقدامات مهم ما تکمیل پروژه ی آینه کاری بقعه سید عبدالله کلرم بوده که به کمک خیرین و بقعه متبرکه انجام شده و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

وی از بازسازی بقعه ی متبرکه سبز قبا (در جوار مزار شهید سید جواد موسوی) خبر داد و گفت:این بقعه با نقشه مهندسی تجدید بنا می شود.

حجت الاسلام زارع همچنین از اخذ ۹ برگ سند مالکیت بقاع متبرکه و مساجد به تصدی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن خبر دادگفت؛برگزاری ۴۳ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش های قرائت،حفظ،مفاهیم،تفسیر و…داشتیم کا در گروه سنی بالای ۱۸ سال انجام شد و نفرات برتر به مرحله داستانی راه یافتند.

حجت الاسلام زارع از توزیع ۳۵۰ بسته غذای گرم از محل نیات موقوفات بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد وگفت:وتوزیع ۸۵۵۰ عدد ماسک  و ۱۳۰۰بسته های معیشتی و مواد ضد عفونی کننده از سوی هیئت امنای بقاع متبرکه به افراد داده شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فومن از توزیع  ۳۵ بسته ی کمک آموزشی و لوازم تحریر مهر تحصیلی بین دانش آموزان خبر داد و گفت:
کمک و مساعدت های مالی از محل اجرای نیات موقوفات به نیازمندان و فقرا به تعداد ۱۶۰ مورد داشته ایم.

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه شهرستان فومن دارای ۸۴ موقوفه است، گفت: از این تعداد پنج موقوفه غیر متصرفی و مابقی متصرفی هستند و هزار و ۲۰۰ مستأجر نیز در موقوفات شهرستان فومن کار می‌کنند.

وی به اجرای نیات موقوفات در خصوص عزاداری ویژه محرم در سال ۹۹ که بیش از  ۱۰ مورد انجام گرفته  خبر داد و گفت:ما بمناسبت هفته ی وقف سخنرانی در نماز جمعه را  نیز در برنامه داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فومن از چاپ و نصب بنر های وقف در سطح شهر انجام – نشر مقاله در روزنامه هلی محلی -تجلیل از فعالان عرصه ی وقف که شامل فعالان در ادارات ،اصحاب رسانه و واقفین و …میشود را از دیگر برنامه ها خواند.

وی با اشاره به اینکه برخی موقوفات دارای درآمد و برخی دیگر به دلایلی کم درآمد و یا فاقد درآمد هستند، افزود: ۳۴ بقعه متبرکه و ۱۸۰ مسجد در شهرستان فومن وجود دارد.
در پایان ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن از اصحاب رسانه برای نشست تشکر و قدردانی بعمل آورد و گفت:امید است سنت وقف که از سنت های ماندگار نبی مکرم اسلام است در جامعه هر چه بیشتر رواج یابد.