صفیر گیلان/داوطلب گفت:امیدواریم  اصحاب رسانه کمک کنند و این رویداد را در فکر جوانان ببرند و انتظار داریم رسانه ها امروز این گنجینه های شخصیتی را رواج بدهند

اختصاصی/صفیر گیلان ؛محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان  در آیین رونمایی از پوستر جشنواره از سردار تا سردار که در خانه میرزا در رشت با حضور رسانه ها برگزار شد گفت:جشنواره سردار تا سردار با زحمات و تلاش شبانه روزی و اتاق فکر و اندیشه جمعی صورت گرفته که منجر به این رویداد شده است و از همه دست اندرکاران برای برگزاری این رویداد تقدیر و تشکر می کنم.


وی در ادامه با اشاره به اینکه ما استان اولین ها هستیم تصریح کرد:انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) منبعث قیام میرزا کوچک است و روحانی شهید میرزا کوچک همه جا نام ایران را میبرد و با سه جبهه روس ها و انگلیسی ها و رضاخان و ایادی داخلی آن در حال مبارزه بود و این یک کار بزرگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان افزود:اولین مبارزه به نام جمهوری و به نام اسلام از ۱۲۹۴ و قیام میرزا کوچک جنگلی شکل گرفت و اولین شهید انقلاب اسلامی سید یونس رودباری بود و این افتخار گیلانی هاست و حضرت امام (ره) فرمودند سید یونس را از فرزندانم بیشتر دوست دارم.

وی در ادامه تاکید کرد:خواهشی که از صاحبان قلم و اندیشه دارم این است که به عنوان سفیران صادق جمهوری اسلامی ایران با رسانه خود رویداد سردار تا سردار را جهانی کنید.
داوطلب با اشاره به اینکه کار اصحاب رسانه جهانی است زیراامروز  جهان به دهکده شیشه‌ای تشبیه  می شوداظهار داشت: شما اصحاب رسانه جبهه جهانی را قلم می زنید و انشالله جشنواره سردار تا سردار از روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی تا سردار شهید قاسم سلیمانی با حضور همه استانها ملی شود.

وی گفت:امیدواریم  اصحاب رسانه کمک کنند و این رویداد را در فکر جوانان ببرند و انتظار داریم رسانه ها امروز این گنجینه های شخصیتی را رواج بدهند.

این رخداد در هفت بخش‌؛گزارش خبری،پادکست،ویدئوکست،مصاحبه،عکس و یادداشت در محورهای بازنمایی اقدامات مجموعه های مردمی در پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و میرزاکوچک خان جنگلی، بازنمایی خدمات فرهنگی و اجتماعی مجموعه های مردمی با الگوگیری از سیره این دو سردار شهید، تحلیل نقش الگودهی سیره این دو قهرمان ملی در شکل‌گیری مجموعه‌های مردمی و نقش آفرینی مردم در عرصه های فرهنگی و اجتماعی برپا شده است.
نگاهی به نقش رسانه در تقویت و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز بررسی نقش مردم و جریان های مردمی در موفقیت‌های ملی و پیشبرد اهداف اسلامی از دیگر محورهای این رویداد رسانه‌ای است.
علاقمندان به شرکت در این رخداد از سراسر کشور می توانند آثار خود را تا روز ۱۵ دی ماه امسال به دبیرخانه آن ارسال کنند

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری