صفیر گیلان؛شهردار رشت رسانه های رسمی کشور را حلقه ارتباطی بین شهروندان و مدیریت شهری دانست و گفت: رسانه های گیلان با تمام ویژگی ها، پتانسیل ها، موفقیت ها و تجربیاتی که از گذشته در حوزه ملی دارد؛ می تواند برای معرفی کلانشهر رشت از نگاه مدیریت شهری نقش آفرینی کند. مسعود نصرتی روز شنبه […]

صفیر گیلان؛شهردار رشت رسانه های رسمی کشور را حلقه ارتباطی بین شهروندان و مدیریت شهری دانست و گفت: رسانه های گیلان با تمام ویژگی ها، پتانسیل ها، موفقیت ها و تجربیاتی که از گذشته در حوزه ملی دارد؛ می تواند برای معرفی کلانشهر رشت از نگاه مدیریت شهری نقش آفرینی کند.

مسعود نصرتی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان اظهار داشت: بسترسازی مناسب، ایجاد امنیت و تولید باور برای شهروندان با رسانه های خوب و تخصصی، صورت می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت معرفی کلانشهر رشت در حوزه ملی خاطرنشان کرد: رسانه های رسمی و تخصصی کشور در این رابطه نقش مهمی دارند.

نصرتی با بیان اینکه فرصت های بی نظیری در رشت وجود دارد، گفت: نیاز است خلاقانه و در محیطی با ثبات و آرام، از این فرصت ها بهره برداری شود.

شهردار کلانشهر رشت با اشاره به نقش مهم ثبات و آرامش برای پیشبرد کارها افزود: اگر شرایط ثبات و آرامش نباشد، هیچ خلاقیتی صورت نمی گیرد.

 وی پویایی و زنده بودن را از ویژگی های کلانشهر رشت عنوان و اضافه کرد: طرح شب های روشن در رشت نیز در همین راستا انجام گرفته و از جمله کارهای خلاقانه است، بنابراین به راحتی می توان در صورت وجود آرامش، هر فرصتی را پررنگ کرد.

نصرتی با اشاره به ورود گردشگر به رشت مرکز استان گیلان و با بیان اینکه این کلانشهر می تواند بزرگترین مقصد گردشگری باشد، گفت: این شرایط ، زمینه اشتغال زایی را فراهم می کند به طوری که هر ۱۰ گردشگری که با این شیوه یعنی با نگاه مقصد شدن به رشت سفر می کنند، یک اشتغالزایی ایجاد می شود.

به گفته شهردار رشت، اگر مردم برنامه های کوتاه مدت را دیدند و برنامه های مدیریت شهری را باور کردند، در این صورت اجازه می دهند که کارهای میان مدت و بلندمدت انجام شود.

 وی با اشاره به برنامه های سال ۹۷ شهرداری کلانشهر رشت و با بیان اینکه در زیرساخت ها پروژه های زیادی تعریف شده، اظهار امیدواری کرد که شرایطی مهیا شود تا کارهای اساسی و مناسبی برای شهر رشت رقم زده شود.

نصرتی گفت: اعتقاد دارم که در حوزه مدیریت شهری، شهرداری ها در کنار شورای اسلامی به عنوان یک خانواده مدیریت شهری، نباید منتظر مرکز باشند و در تمام کشور این خانواده، توانایی و قدرت آن را دارد که بر اساس نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدیدهایی که در استان و شهر هست؛ کارها را پیش ببرد.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.