مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به فعالیت ۱۳ پست توزیع و انتقال برق قبل از انقلاب در استان، گفت: این میزان بعد از انقلاب به ۷۲ پست افزایش یافت و ظرفیت پست‌ها ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه بری تحلیلی صفیر گیلان؛بهمن داراب زاده شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه ۱۳ پست فوق توزیع و انتقال قبل از انقلاب در گیلان فعال بود، بیان کرد: این میزان پس از پیروزی انقلاب به ۷۲ پست افزایش یافت و ظرفیت پست‌های ما نیز رشد ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه طول خطوط برق استان گیلان پس از انقلاب به حدود دو هزار و ۸۶۰ کیلومتر رسیده است، افزود: در بخش تولید، با ۱۱ نیروگاه، دو هزار و ۸۵۴ مگاوات برق تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پروژه پست برق غرب رشت از پروژه‌های بزرگ ما بوده که با هزینه ۱۳ میلیارد تومان در حال اجرا است و پیشرفت فیزیکی خوبی نیز دارد.

داراب زاده تصریح کرد: هفت پروژه جهت افزایش ضریب پایداری و ضریب برق استان امسال در گیلان انجام و افتتاح شد.

اجرای فاز دوم پروژه هزار کیلومتر کابل خود نگهدار در گیلان

مدیرعامل توزیع برق استان گیلان نیز با بیان اینکه پس از انقلاب کلیه شهرها و روستاهای استان از نعمت برق برخوردار شدند، گفت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار گیلان در حال حاضر از نعمت برق برخوردار هستند.

محمد اسماعیل هنرمند اضافه کرد: پس از انقلاب، شبکه فشار ضعیف استان ۶.۵ برابر، فشار متوسط ۹ برابر و تعداد مشترکان برق ۲۱ برابر و روستاهای برق دار استان شش برابر رشد داشتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال اجرای دو طرح بزرگ را در گیلان آغاز کردیم، افزود: فاز دوم اجرای پروژه هزار کیلومتر کابل خود نگهدار در گیلان با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان فردا افتتاح می‌شود.