اختصاصی/صفیر گیلان؛فرمانده انتظامی شهرستان فومن با اشاره به افزایش ۶۱ درصدی کشف سرقت گفت:خوشبختانه در سال جاری ما ۳۹۵ مورد کشف سرقت  داشتیم.  سرهنگ پاسدار ” محسن جعفرزاده ” در گفت و گو دبا صفیر گیلان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری اصحاب قلم و رسانه که با اطلاع رسانی پلیس شهرستان را در برقراری امنیت […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛فرمانده انتظامی شهرستان فومن با اشاره به افزایش ۶۱ درصدی کشف سرقت گفت:خوشبختانه در سال جاری ما ۳۹۵ مورد کشف سرقت  داشتیم.

 سرهنگ پاسدار ” محسن جعفرزاده ” در گفت و گو دبا صفیر گیلان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری اصحاب قلم و رسانه که با اطلاع رسانی پلیس شهرستان را در برقراری امنیت همراهی کردند گفت:با تمرکز قابل قبول نیروهای انتظامی شهرستان ماتوانستیم بیش از ۳۰ نوع انواع  مواد مخدر را در شهرستان کشف کنیم گفت: نسبت به سال گذشته ما  افزایش ۱۱ درصدی کشف مواد مخدر را در شهرستان داشتیم.

 سرهنگ پاسدار “جعفرزاده” از کشف ۱۵۰ تن چوب در سال ۹۷ در این شهرستان خبر داد و گفت:همکاری سپاه و بسیج  با نیروی انتظامی با محوریت گشت امنیت محله محور  یکی از بهترین رویکرد ما در کاهش سرقت و کشف مواد مخدر است.

وی ادامه داد: بیشترین جرایم در این شهرستان مربوط به دستگیری سارقان بوده گفت:با عملکرد ویژه  پلیس  که امنیت را به شهرستان آورده  ما دستگیری ۵ سارق حرفه ای که خارج از این استان بودند  را داشتیم.

فرمانده انتظامی فومن از صاحبان واحدهای صنفی به ویژه طلافروشان خواست در این روزها مسائل ایمنی را بیشتر رعایت کنند، گفت: در ماه‌های گذشته جلسات بسیاری با صنف طلافروشان در زمینه استفاده از طرح «مهام» برگزار شده ولی تاکنون اقدامی در این زمینه از سوی صاحبان این صنف صورت نگرفته است.

 سرهنگ جعفرزاده از شروع دستگیری عامل تخریب و نشر اکاذیب علیه برخی مسئولان و مردم شهرستان در فضای مجازی خبر داد و گفت: این افراد به سزای اعمال خود رسیده و کماکان هم مورد رصد پلیس فتا و امنیت هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان فومن گفت: باتوجه به محیط مذهبی حاکم بر شهرستان فومن در بسیاری از موارد جرایم این شهرستان آمار کمتری نسبت به شهرستان‌های دیگر استان دارد.

سرهنگ پاسدار “جعفرزاده” از کشف ۱۵۰ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال ۹۷ ما ۲۳۱ درصد کشف قاچاق جوب را داشتیم.

وی آمار روزانه ی تماس با پلیس ۱۱۰ را در این شهرستان با رویکرد خوب مردم به پلیس مطرح و گفت: اعتماد به پلیس امر بسیار مهمی است و از شهروندان خواستاریم افراد سارق، بزهکار، فروشنده مواد مخدر و افراد مشکوک را به پلیس معرفی نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان فومن  با بیان اینکه شهرستان فومن با دو منطقه گردشگری ماسوله و قلعه رودخان هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران خارجی است گفت: با استقرار پلیس در مناطق اعلام شده  و استفاده از پلیس مشاور خانم نیز بهره خواهیم برد تا امنیت برای همگان برقرار شود.

 سرهنگ پاسدار  “جعفرزاده ” در خصوص تصادفات اخیر منجر به فوت در شهرستان گفت: ما افزایش ۱۲۳ درصدی تصادفات برون شهری را داشتیم که در مقابل تصادفات درون شهری ما صفر است.

فرمانده انتظامی شهرستان فومن  از رشد۱۲۳درصدی تصادفات برون شهری خبر داد و گفت:مهمترین عامل تصادفات برون شهری موجب فوت  سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و،عدم توجه به جلو ،تجاوز به چپ،خواب آلودگی و خستگی ،نبود علائم و تابلوی هشدار دهنده و چراغ های روشنایی در مسیر راه  بوده است.

 فرمانده انتظامی فومن با بیان اینکه شهرستان فومن به دلیل ورود مسافر و میهمانان نوروز هر ساله پذیرای هزاران نفر است گفت: با  وجود ی که ما افزایش ورود ماشین و مسافر  را داریم ولی تا امروز هیچ مسیر جدیدی را در این شهر در برنامه طراحی و گشایش نداشتیم و به جز یک کمربندی شهر هیچ خیابان یا مسیر دیگری برای خروج از ترافیک نداریم و این مسئله را بارها متذکر شدیم.

 وی خواستار شد تا همه کمک کنیم تا آمار تصادفات در شهرستان را به سمت کاهش سوق دهیم.

وی همچنین به اقدامات انجام شده درباره اصلاح هندسی در حوزه ترافیک در برخی از نقاط شهر نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه کم کاری‌های صورت گرفته است و احتمالاً در ایام عید نوروز شاهد بروز برخی گره‌های ترافیکی باشیم.

ایشان از بازسازی اماکن و پاسگاههای انتظامی در شهرستان خبر داد و گفت: ما در شش ماه دوم سال ۹۷ توانستیم ۵ دستگاه خودروی سمند را به بدنه نیروی انتظامی شهرستان اضافه کردیم.

  فرمانده انتظامی فومن در پایان گفت” ما امسال توانستیم کشف بیش از ۱۰ هزار مواد خطری و محترقه را در پرونده  و علارغم اینکه مخالف شادی مردم نیستیم و استقبال از شادی و نشاط مردمی را داریم ولی کسی حق ندارد تا زندگی مردم را از حالت عادی مختل کند  و ما سال گذشته هیچ آسیبی از چهارشنبه پایان سال نداشتیم.

//تنظیم؛زلیخا صفری