به گزارش صفیر گیلان؛سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران بااعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در روستای لب دریا بخش کیاشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه نماینده منابع […]

به گزارش صفیر گیلان؛سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران بااعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در روستای لب دریا بخش کیاشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه نماینده منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی ۵۰۰۰ متر از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و آن را با فنس و پرچین محصور کرده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضائی در این راستا بیان کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور رفع تصرف انجام و کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری شد.

سردار ملکی تصریح کرد: متصرف ۴۲ ساله هیچگونه مدارکی مبنی بر مالکیت این اراضی نداشته و با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد. کارشناسان ارزش ارضی تصرف شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی گیلان بر حفظ بیت‌المال و عزم راسخ پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری تاکید کرد.