رها شدن پسماند مهمترین معضل در گیلان/مدیریت اصولی برای پسماند گیلان پیاده شود

  پرینت
رها شدن پسماند مهمترین معضل در گیلان/مدیریت اصولی برای پسماند گیلان پیاده شود
شناسه خبر : 9296 | تاریخ انتشار : 21 شهریور 1396 - 16:31 | 2328 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ،قربانعلی محمدپور با بیان اینکه تصرف اراضی، کوه خواری،ساحل‌خواری ،تالاب‌خواری، تغییرکاربری‌ها و… محیط زیست گیلان را رنج می دهد، گفت: اما با وجود همه این موارد پسماند مهمترین معضل در گیلان است. وی افزود: اگر مدیریت اصولی برای پسماند گیلان پیاده نشود، آلودگی آب و خاک […]

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ،قربانعلی محمدپور با بیان اینکه تصرف اراضی، کوه خواری،ساحل‌خواری ،تالاب‌خواری، تغییرکاربری‌ها و… محیط زیست گیلان را رنج می دهد، گفت: اما با وجود همه این موارد پسماند مهمترین معضل در گیلان است.

وی افزود: اگر مدیریت اصولی برای پسماند گیلان پیاده نشود، آلودگی آب و خاک و حتی هوا گریبانگر گیلان خواهد شد.

محمد پور با اشاره به اقدامات خوبی که در بحث آموزش و تفکیک زباله از مبداء در استان در حال انجام است،ادامه داد: توفیقات مناسب بوده است،اما هنوز برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان‌ کرد: کارخانه‌های کمپوست رودسر، انزلی و رشت در حال حاضر با ظرفیت خوبی در حال کار هستند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های استاندار گیلان در سال گذشته، برنامه‌ریزی شده است کارخانه‌های کمپوست تالش و لنگرود نیز راه اندازی شوند و برای هر کدام از این دو کارخانه کمپوست ۲و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است،اضافه کرد:با راه اندازی این کارخانه های کمپوست ۵۰۰تن دیگر به ظرفیت کمپوست استان اضافه خواهد شد و در مجموع ظرفیت کمپوست گیلان به هزار و ۴۰۰ تن خواهد رسید.

قربانعلی محمدپور تصریح کرد: باید مشکل پسماند جزء برنامه‌های اولیه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها گیلان قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص ساماندهی جایگاه دفن زباله سراوان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به راه دسترسی ۲۰۰ اصله درخت باید قطع می‌شد که مجوز آن باید از سوی کشور گرفته می‌شد و طی یک پروسه زمانی خوشبختانه موفق به اخذ مجوز شدیم.

وی افزود: برای ادامه ساخت بازچرخانی توسط دانشگاه گیلان انجام شده و لوله گذاری برای خروجی گاز متان از عرصه دفنگاه توسط پیمانکار نیز دیده شده است.

محمدپور گفت: امسال شهرداری رشت برای این موضوع تخصیص بودجه قائل شده است و ساخت تصفیه خانه را در پایین دست انجام می دهد./ایسنا

برچسب ها
نوشته های مشابه
جمع آوری کابل های مسی و جایگزینی با فیبرنوری در روستای آزاد محله شهرستان شفت
۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است
تبدیل مجوزها مصداق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه/کسب جایگاه دوم گیلان از میان ۳۱ استان کشور در تبدیل مجوزها/ قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز کاغذی در آینده نزدیک
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.