رییس سازمان نظارت و بازرسی صمت گیلان گفت: اصناف برای گذر شهرهایشان از وضعیت بد کرونایی روزشماری می کنند تا دوباره به کسب و کار بپردارند.

صفیر گیلان؛ مهدی نقدی در خصوص خروج وضعیت کرونایی رشت از وضعیت قرمز و احتمال بازگشایی برخی دیگر از اصناف گفت: هنوز نارنجی شدن شهر رشت به ما اعلام رسمی نشده است و در صورت اعلام طبق تصمیمات ستاد کرونای کشور و تشخیص این ستاد در استان، بازگشایی اصناف گروه جدید به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: اصناف شهرستان رشت همکاری بسیار خوبی برای مقابله با کرونا ویروس دارند و امیدواریم با حمایت همه جانبه دولت از این قشر به گونه‌ای عمل شود که کمی از فشار اقتصادی بازاریان کاسته شود.

نقدی ادامه داد: نگرفتن پول آب و برق و کمک های تامین‌اجتماعی می‌تواند در این برهه اقتصادی بسیار کمک کننده باشد و از مسئولین ذیربط انتظار می‌رود برای تحقق این امر گامهای موثری بردارند.

وی با اشاره به اینکه اصناف برای بازگشایی واحدهایشان روز شماری می کنند، خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا ویروس، اصناف بازار شب عید را از دست دادند، امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا شهرها از رنگ قرمز و نارنجی رها شوند تا عید امسال اصناف بتوانند با فروش شب عید تا حدودی خسارات اقتصادی‌شان را جبران کنند.

رییس سازمان نظارت و بازرسی صمت گیلان گفت: اگرچه در زمان محدودیت کرونایی برخی از اصناف به دلیل تخلفاتی که انجام دادند، تذکر گرفتند و برخی از واحدها هم پلمب شدند که تعدادشان زیاد نبود، اما در مجموع از همکاری اصناف رضایتمندی داریم.

/ایسنا