به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛سالار نجفی  اظهار کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته مراسم یادبود معلم فداکار شفتی «حسن امیدزاده» در شهرستان شفت برگزار می شود. وی افزود: این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۲۶ مرداد ماه جاری در مسجد پیرسرای شیخ محله شهرستان شفت برگزار می شود. رئیس […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛سالار نجفی  اظهار کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته مراسم یادبود معلم فداکار شفتی «حسن امیدزاده» در شهرستان شفت برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۲۶ مرداد ماه جاری در مسجد پیرسرای شیخ محله شهرستان شفت برگزار می شود.

رئیس آموزش و پرورش شفت با اشاره به اینکه حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران این مراسم است، خاطرنشان کرد: همچنین در این روز از سردیس این معلم فداکار در خیابان هفده شهریور شفت رونمایی می شود.

گفتنی است «حسن امیدزاده» معلم فداکار شفتی اهل شهرستان شفت بود که در یک حادثه آتش‌سوزی در مدرسه محل خدمتش، جان چند دانش آموز را نجات داد و خودش از ناحیه سر، صورت و گردن دچار سوختگی شدید شد.

1380105743.omid2

روز ۱۸ بهمن ۷۶ ساعت ۱۱ صبح، در مدرسه روستای «بیجارسر» در شفت، بر اثر وزش باد شدید، بخاری کلاس دوم آتش گرفت و منجر به آتش سوزی کلاس شد. امیدزاده بچه‌ها را یکی یکی بیرون آورد. پس از آن به علت بسته شدن در، به سختی توانست خودش از کلاس بیرون بیاید. امیدزاده در جریان این حادثه بشدت مجروح شد و شدت جراحات وارده بحدی بود که ۱۷ مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفت و سرانجام در ۲۸ تیر ۱۳۹۱، در سن ۵۸ سالگی در اثر عوارض و عواقب ناشی از سوختگی، در بیمارستانی در شهرستان فومن درگذشت./مهر