محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان از افزایش شدید دمای هوا در استان گیلان همراه با رطوبت بسیار بالا، طی روزهای گذشته خبر داد که موجبات ازدیاد مصرف برق در استان را فراهم آورده است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان/ محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان از افزایش شدید دمای هوا در استان گیلان همراه با رطوبت بسیار بالا، طی روزهای گذشته خبر داد که موجبات ازدیاد مصرف برق در استان را فراهم آورده است.

وی افزود: این موضوع سبب رکوردشکنی مصرف برق در گیلان شده است پیک مصرف برق در گیلان ۱۸ تیر سالجاری به بیش از ۱۹۰۰ مگاوات رسید که بیشترین عدد ثبت شده از ابتدای سال می‌باشد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قریب به ۱۰ درصدی مصرف را نشان می‌دهد.

مهدیزاده گفت: این امر ممکن است موجب بروز مشکلاتی در برخی نقاط استان شود که از این رو کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، در کنار سایر عوامل اجرایی از جمله نیروهای پیمانکار طرف قرارداد شرکت، بصورت شبانه روزی در تلاش هستند تا مشکلات حادث شده در کمترین زمان برطرف شود و مشترکین گرامی بتوانند از انرژی حیاتی برق بصورت مطمئن و پایدار استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: انرژی برق مصرفی استان از ابتدای سال تاکنون ۲۱۱۶میلیون کیلووات ساعت بوده که نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد افزایش داشته است.

مهدیزاده خاطرنشان کرد: هر درجه افزایش دما حدود ۱۰۰ مگاوات مصرف برق در استان را افزایش میدهد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: مشترکین می‌توانند با رعایت راهکارهای بسیار ساده مانند قرار دادن درجه کولر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، نصب سایه بان برروی کمپرسورهای کولرها، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… علاوه کاهش بهای برق مصرفی خانوار به پایداری شبکه‌های برق کمک کرد.