مجری طرح مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برق منطقه‌ای گیلان گفت: با مصرف ۱۹۹۵ مگا وات برق، پیک بار مصرف در مقایسه با سال گذشته شکسته شد.

به گزارش صفیر گیلان؛محمد رضا حسن زاده ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته در میزان ۳۱ تیر ماه با مصرف هزار و ۹۴۳ مگاوات برق رکورد پیک بار در استان گیلان به ثبت رسید، اظهار کرد: امسال با گرمای زود رس این پیک بار روز گذشته شکسته شد.

وی ادامه داد: میزان مصرف برق استان گیلان در روز گذشته به هزار و ۹۹۵ مگا وات رسید.

حسن زاده ادامه داد: این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد که مصرف برخی از مشترکان که به دلیل حوادث تجهیزات فشار ضعیف به صورت ناخواسته از مدار خارج بوده در میزان اعلام شده در نظر گرفته نشده است.

مجری طرح مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برق منطقه‌ای گیلان گفت: حداکثر مصرف سال جاری در بازه پیک شب رخ داده که این نشان دهنده استفاده از وسایل سرمایشی است و انتظار می‌رود مشترکان با تنظیم دمای کولر بر روی ۲۵ درجه، امکان استفاده همه از نعمت انرژی برق را فراهم کنند.

حسن زاده ادامه داد: با توجه روزهای ابتدای فصل تابستان، امیدواریم در روزهای باقیمانده از تابستان در صورت افزایش شدت دما با مدیریت مصرف بهینه انرژی برق، بتوانیم تابستان را با کمترین مشکل طی کنیم.