صفیر گیلان؛شرایط و مقررات بیمه زنان خانه دار در سازمان تامین اجتماعی بمنظور استفاده از انواع مستمری ها در آینده ، توسط معاون تعهدات اداره کل استان گیلان تشریح گردید .

صفیر گیلان؛محمد هرمزی با بیان اینکه زنان خانه دار بخش عمده ای از جامعه بانوان را تشکیل میدهند اظهار داشت : امید به داشتن امکان و فرصت استفاده از پوشش های بیمه ای بصورت مستقیم و در قالب یک بیمه شده اصلی ، حقی مسلم برای یک زن خانه دار بوده و بیمه شدن این قشر بمنزله نقطه عطف و بستری مطمئن برای ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی برای عزیزانی است که سالیان متمادی با دغدغه تدبیر منزل و تربیت فرزندان و امور زندگی ، جوانی خود را پشت سر نهاده اند . از این رو سازمان تامین اجتماعی از آذرماه سال ۱۳۸۷ با تعریف بیمه زنان خانه دار بعنوان یکی از زیرگروههای تحت پوشش با ضوابط بیمه های مشاغل آزاد گام بلندی را در جهت تحقق امکان این فرصت برای بانوان خانه دار برداشت .

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه برخورداری از انواع مستمری ها و پوشش درمانی در این بیمه پیش بینی گردیده است .

وی افزود : متقاضیان میتوانند با انتخاب یکی از نرخ های سه گانه ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) و ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) بدون مراجعه به شعب و تنها از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir با ایجاد حساب کاربری از طریق ثبت نام و ورود به منوی بیمه شدگان ، در بخش بیمه های خاص با انتخاب بیمه مشاغل آزاد ، نسبت به مطالعه مفاد قرارداد اقدام و با تایید مراحل مربوطه علاوه بر انعقاد ، از همین بستر نسبت به اخذ فیش پرداخت و واریز الکترونیکی استفاده نمایند .

محمد هرمزی با تاکید بر اینکه استفاده از این بیمه و مفهوم زن خانه دار الزاماً بمنزله تاهل نبوده و تمامی دختران مجرد بالای ۱۸ سال تا زنان حداکثر ۵۰ سال امکان بهره مندی از این پوشش را دارند اذعان داشت : پس از قرار گرفتن در زمره بیمه شدگان اصلی ، فرد بیمه شده امکان تحت پوشش قراردادن والدین و افراد مشمول طبق قانون را با ثبت درخواست کفالت و سپری نمودن اقدامات لازم دارا خواهد بود .

شایان ذکر است مبلغ حق بیمه درصدهای مذکور در سالجاری برابر با ۳۱۸ هزار تومان ، ۳۷۱ هزار تومان و ۴۷۸ هزار تومان بوده و در صورت تمایل برای استفاده از پوشش درمان سرانه ۷۱۶۰۰ تومان به آن افزوده میگردد .

  • منبع خبر : معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان