صفیر گیلان؛این بار نیزدر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرفومن شاهد حضور پررنگ زنان هستیم به ویژه زنی که درد و رنج را چشیده و می فهمد زنی که چند دوره نیز کرسی شورای شهر را با اعتماد مردمی به خود اختصاص داده و می رود تا باری دیگر بر این کرسی با حمایت مدبرانه بانوان شهر تکیه زنند. 

اختصاصی/صفیر گیلان؛اگر چه وضعیت مشارکت سیاسی زنان در عرصه بین الملل پیشرفت چندانی نداشته اما خوشبختانه در کشور ما این پیشرفت قابل ملاحظه است .

بخشی از دلیل افزایش مشارکت سیاسی زنان در انتخابات را می توان به دلیل تعیین سهمیه  برخی احزاب برای زنان در لیست‌های انتخاباتی و البته اراده احزاب برای مشارکت زنان دانست که در افزایش مشارکت سیاسی زنان نقش داشت.

یکی از گسترده ‏ترین عرصه ‌های حضور زنان در اجتماع عضویت آنان در شوراهای اسلامی  شهر و روستا است که از دو جهت حائز اهمیت است.

از یک سو نشان‌ دهنده اعتماد اقشار مختلف مردم از جمله مردان در سپردن کارهای مدیریتی به زنان در یک انتخابات آزاد است و از سوی دیگر حضور قدرتمند زنان در مراکز تصمیم ‏سازی کلان مناطق است که در توجه به خواسته‌ های زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‏دهند، بسیار موثر است.

این نکته حائز اهمیت است که در بحث انتخابات، حضور کمیتی نباید مطرح باشد، بلکه حضور کیفی و عاقلانه، مدبرانه، با تدبیر و آگاهانه باید مطرح باشد؛ با توجه به اینکه زنان در بحث هدایت ‌دهی به افکار خانواده نقش مهمی دارند و رای یک زن رای یک خانواده است به همین منظور باید در زمینه آگاه ‌سازی زنان در حوزه سیاسی و اجتماعی توجهی بیش از پیش انجام پذیرد.

این بار نیزدر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرفومن شاهد حضور پررنگ زنان هستیم به ویژه زنی که درد و رنج را چشیده و می داند زنی که چند دوره نیز کرسی شورای شهر را با اعتماد مردمی به خود اختصاص داده و می رود تا باری دیگر بر این کرسی با حمایت مدبرانه بانوان شهر تکیه زنند.

زهرا نظری همسر شهید سردار “حجت نظری “از جمله این زنان فعال در حوزه سیاسی شهر فومن است که در  دوره های متوالی در  شورای این شهر حضور پر رنگ داشته به طوری در سه دوره، بیشترین رای را آورده و نفر اول این شورا شده است.

وی اولین بار در سال هفتاد و هفت آمد و  فکر نمی کرد تا امروز در این حوزه فعالیتش ادامه داشته باشد و تنها عامل ماندنها و امدنهایش مردم شهرند.

شورای جای اهل مشورت

زهرا نظری  با داشتن مدرک فوق دیپلم پرورشی ،معلم،لیسانس الهیات و فوق لیسانس جقرافیا و برنامه ریزی توریسم، سعی داشته همیشه مشاوران امین و کار بلد داشته باشد.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه نظرات کارشناسی مشاوران من هیچگاه مرا به خطا نبرد گفت:گذشت زمان نشان داده این نظرات دقیق و به جای خود بهترین تصمیم بوده است.

زهرا نظری می گوید؛بهترین سالهای زندگی من در کنار دانش آموزان ،در کنار دختران عزیزم سپری شده است،دخترانی که سلامت نفس و عشق خدمت به میهن در آنها موج می زند و من همیشه با شوق نشان دادن توانایی این دختران،باشوق فرصت فراهم کردن برای آنها ،در شورای شهر خدمت کرده ام.

همسر شهید سردار “حجت نظری” خدمت برای مردم را افتخار می داند و می گوید؛هیچکس حق ندارد برای خدمت به مردم،طلبکار باشد یا منت گذاری کند.

زهرا نظری با بیان اینکه بیشترین احترام و محبت را از مردم دیده ام گفت:من خودم را مدیون کسانی میدانم که محبت و احترام آنها ،فقط دلگرم کننده برای من بوده است و در برابر مردم سر تعظیم فرود میاورم.

وی خود را در برابر قانون ،در برابر مردم سر بلند می خواند و می گوید؛از ترس رد صلاحیت ،از شورا فرار نکردم،و هر جا به من مسئولیت دادند به بهترین شکل انجام وظیفه  کردم و..

آبرویم را با خدا معامله کردم و هیچ انحرافی را تایید نکردم

زهرا نظری می گوید خانواده شهدا با تقدیم بهترین فرزندانشان در حفظ انقلاب اسلامی پیشگام بوده اند.و من از این خانواده هستم ،درد یک خانواده شهید را با همه وجودم حس کرده ام و امروز مثل همیشه به دعای خیر شما ،به همدردی و حمایت شما نیاز دارم .

زهرا نظری می گوید ؛در همه سالهای گذشته هم مردم و هم عوامل شهرداری به من دسترسی داشته اند و سالهاست که سه شنبه هر هفته در شهرداری پاسخگوی مردم هستم و آنچه از دستم بر آمده کوتاهی نکرده ام و باز هم خودم را بدهکار مردم می دانم.

من یک تار موی جوانان این شهر را با دنیا احترام کذایی معامله نکردم

همسر شهید سردار “حجت نظری “در میان کلامش می گوید کسانی که جوان ،جوان می گویند حتما می دانند،جوانان عضو شورا با کلام و همه وجودشان از من مراقبت می کردند.

وی افزود:افتخار می کنم که جوانان در احترام به بزرگترها و آرمان های انقلاب ،مرا مادر خودشان می نامند،و من یک تار موی جوانان این شهر را با دنیا احترام کذایی معامله نکردم و همیشه با آبروی خودم از جوانان حفاظت کرده ام.

بانوی عضو شورای پنجم شهر فومن با بیان اینکه من سالها از نزدیک با دست کشیدن بر سر فرزندم ،معنای محرومیت از نوازش های پدر را فهمیده ام گفت:من درد یک خانواده شهید را با همه وجودم درک کرده ام و امروز مثل همیشه به دعای خیر شما،به همدردی و حمایت شما احتیاج دارم.

زهرا نظری

وی افزود:در شورای چهارم و پنجم می توانستم با اکثریت باشم،می توانستم سکوت کنم و به من توهین و حمله نشود،اما من قسم خورده بودم که امانتدار مردم باشم،با منافع مردم معامله  نکنم،جفا نکنم و امروز وجدان راحت دارم که بگویم حتی یک لحظه به مردم خیانت نکردم و یک لحظه از حضور در شورا شرمنده نیستم.

******

گفتنی است:زهرا نظری همسر شهید سردار “حجت نظری” معلم،اولین گیرنده جایزه ملی شوراها،تنها زن گیرنده جایزه ملی شوراها،نفر اول سه دوره متوالی انتخابات شورای شهر فومن،رئیس شورای استان گیلان،در  اولین بار در سال هفتاد و هفت به  در این مشارکت سیاسی پا نهاد و  فکر نمی کرد تا امروز در این حوزه فعالیتش ادامه داشته باشد و تنها عامل ماندنها و امدنهایش آنگونه که خود می گوید مردم شهرند.

**وی در دوره سوم در شورا نبودند.نفر اول شدند ولی بخاطر انتخابات مجلس استعفا داد
اما در دوره اول و دوره دوم و دوره چهارم و پنجم عضو شورای شهر فومن بوده و هستند.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری

  • منبع خبر : صفیر گیلان