به گزارش صفیر گیلان؛ مدیر پروژه  حدید داک در مصاحبه با خبرنگارما در رشت اظهار داشت: سرعت تحولات در جهان کنونی بسیار بالاتر از سرعت درک آن ‌ها است که در این راستا تصمیم‌گیران و تصمیم ‌سازان امروزه با پدیده شوک اطلاعات  مواجه هستند که بر اساس آن، با حجمی عظیم از اطلاعات پراکنده مواجه می‌شوند که […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مدیر پروژه  حدید داک در مصاحبه با خبرنگارما در رشت اظهار داشت: سرعت تحولات در جهان کنونی بسیار بالاتر از سرعت درک آن ‌ها است که در این راستا تصمیم‌گیران و تصمیم ‌سازان امروزه با پدیده شوک اطلاعات  مواجه هستند که بر اساس آن، با حجمی عظیم از اطلاعات پراکنده مواجه می‌شوند که این امر استفاده از آن ‌ها را دشوار می‌کند.

علی دارا  افزود:  کانون‌های تفکر جهانی به طور کلی در ۱۵ حوزه موضوعی دفاع و امنیت ملی، سیاست اقتصاد داخلی، سیاست آموزشی، سیاست منابع و انرژی، سیاست خارجه و امور بین‌الملل، سیاست محیط زیست، امور بهداشت داخلی، امور بهداشت جهانی و سیاست توسعه بین‌ الملل، اقتصاد بین ‌الملل، سیاست علم و فناوری، سیاست اجتماعی، شفافیت و حکمرانی خوب، امنیت غذایی و امنیت آب فعالیت می‌کنند.

مدیر سامانه حدید داک، گزارشات راهبردی را ابزاری قدرتمند و تاثیرگذار در فرایند تصمیم‌گیری دانست و خاطرنشان کرد: سیاستگزاران به شیوه‌های نوینی برای ساماندهی و پالایش اندیشه‌های سیاستی نیاز دارند تا بتوانند به محیط پیوسته در حال تغییر سیاستگذاری ، واکنش موثرتری نشان دهند.

دارا بیان کرد: کانون‌های تفکر بر روی پروژه‌ های تحلیلی در حوزه سیاست عمومی فعالیت داشته و با تولید تحقیقات، تحلیل‌ها و مشاوره در خصوص امور داخلی و موضوعات بین‌الملل، سیاستگزاران و عموم مردم را قادر می‌سازد تا در خصوص سیاست‌های عمومی تصمیمات آگاهانه بگیرند.

وی اضافه کرد: در عصر کنونی که عصر تزلزل و عدم قطعیت است، کانون‌های تفکر باید در خط مقدم قرار بگیرند چون کانون‌های تفکر با مطرح کردن سوالات دشوار، سیاست‌ گزاران و مردم را ترغیب می‌کنند تا علاوه بر ادراک پیامدهای استراتژیک نظم جهانی جدید، هزینه و مزایای فناوری‌ های جدید را درک کنند.

مدیر پروژه حدید داک با اشاره به رده بندی کانون‌های تفکر در جهان اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا با ۱۸۷۱ کانون تفکر، هند با ۵۰۹ کانون تفکر و چین با ۵۰۷ کانون تفکر رتبه اول تا سوم این حوزه را در جهان دراختیار دارند.

دارا به تعداد کانون های تفکر ایران نیز اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از ۶۴ کانون تفکر  با اسپانیا، شیلی، بولیوی و کلمبیا رتبه ۲۲ جهان را به خود اختصاص داده که با این تعداد کانون تفکر، رتبه دوم منطقه غرب آسیا را دارد.

وی یادآور شد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ، مراجعه به نظرات متفکرین غربی، با تضارب آرایی که آن‌ها دارند، با پیشکسوتی در زمینه فکرآرایی و منظومه آرایی، برای متفکرین ما مفید خواهد بود به شرط آنکه از تقلید پرهیز شود و  نیاید این اقدام به تقلید بیانجامد.

مدیر پروژه حدید داک خاطرنشان کرد: عموم مخاطبان می‌توانند جهت دسترسی به گزارشات راهبردی بررسی شده در این پروژه به صفحه اینستاگرام این سامانه به نشانی @hadid.doc مراجعه نمایند.