به گزارش صفیر گیلان، روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه اولین کارگزاری رسمی کشور در مهرماه سال ۸۴ درسیاهکل راه اندازی شده است و درحال حاضرکارگزاری های رسمی در شهرهای رشت ، لاهیجان و بندرانزلی ، رودسر و لنگرود فعال بوده ودر شهرهای تالش ، بندرآستارا و صومعه سرا نیز […]

به گزارش صفیر گیلان،

روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه اولین کارگزاری رسمی کشور در مهرماه سال ۸۴ درسیاهکل راه اندازی شده است و درحال حاضرکارگزاری های رسمی در شهرهای رشت ، لاهیجان و بندرانزلی ، رودسر و لنگرود فعال بوده ودر شهرهای تالش ، بندرآستارا و صومعه سرا نیز طی ماههای آتی آغازبکارخواهد کرد ، خاطر نشان نمود : در ابتدای طرح بکارگیری کارگزاری ها که در قالب واگذاری قسمتی از خدمات به بخش خصوصی عملیاتی شد اموری همچون دریافت فیش بیمه ، لیست حق بیمه و صدور و تمدید دفترچه های درمانی دراین واحدها انجام میپذیرفت ولیکن درسالهای اخیر و با توجه به رویکرد سازمان برای اشاعه دامنه خدمات دراین مجموعه وامکان فراهم نمودن دسترسی راحتتر برای مخاطبان، فعالیتهای برون سپاری شده متنوعی ازقبیل انعقاد قراردادهای بیمه ای درگروههای مشاغل آزاد و اختیاری ، ابلاغ اوراق مطالباتی ، ارسال مراسلات ، بازاریابی بیمه ای ، نیابت از کارفرمایان برای امور بیمه ای ، بازرسی های فنی کارگران ساختمانی و وضعیت اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری ، حسابرسی از دفاتر قانونی ، پذیرش اسناد خسارات متفرقه پزشکی ، پلاک برداری و شناسایی کارگاههای جدید ، فرایندهای پرداخت تعهدات کوتاه مدت شامل : کمک هزینه ازدواج ، کمک هزینه کفن و دفن ، کمک هزینه ایام بارداری ، پروتز و اروتز و نامنویسی افراد تبعی و … توسط کارگزاری ها انجام میپذیرد . 

نکته قابل توجه اینکه مراجعین بغیر از مواردی همچون نیابت امور بیمه ای کارفرمایان و انجام فرایندهای سیستمی در بستر اینترنت که کارگزاری در آن بجای مخاطب به مثابه یک کافی نت یا پیشخوان امور او را تقبل مینماید ، پرداختی انجام نداده و هزینه های مربوطه در قالب قراردادها و تعرفه های سازمانی توسط تامین اجتماعی پرداخت میگردد .