صفیر گیلان؛ نریمانی در پایان با اشاره به اینکه شهادت موثرترین ارتباط هستی است ، تاکید کرد :  سبک زندگی شهدا تبعیت از ولایت فقیه است و امید داریم در زمینه  خوداشتغالی ، خوداتکایی ونقش آفرینی و مشارکت خود ایثارگران برای خدمت به جامعه ایثارگری موفق باشیم و در حقیقت این یک الگویی باشد از یک مردم سالاری دینی.

به گزارش پایگاه  خبری صفیر گیلان؛دکتر نریمانی مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در آیین رونمایی از نشریه سراسری یاران، ویژه سردار شهید قلی پور و آیین اختتامیه رویداد ملی استارت آپ های شاهد و ایثارگر  در رشت اظهار داشت: استان شهید پرور گیلان یک استان نخبه پرورو سر آمد است  ، در حقیقت نخبه ترین و  هنرمند ترین انسانها شهدای ما بودند .

وی گفت : در تعریف نخبه به کسی می گوییم که در حقیقت در زمان خود وظیفه خود را درست تشخیص دهد و در بحث ادای دین و وظیفه خود پیشتاز باشد .

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اکثر کشورهای توسعه یافته در تاریخ خودجنگهای خانمان سوزی داشتند اما از آن به عنوان موتور محرکه و اقدام ملی  با تکیه بر منابع انسانی به عنوان انسجام ملی و بسیج ظرفیت ها استفاده کردند و توانستند به توسعه دست یابند.

وی یادآورشد: اگر امروز نیز از ظرفیت ایثارگران و فرزندان شاهد و ایثارگر به درستی استفاده شود به توسعه دست خواهیم یافت .

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم در حوزه منابع انسانی و جوانان مستعد وجود دارد، خاطرنشان کرد: می توان با استفاده از ظرفیت های فرزندان شاهد و ایثارگر به عنوان‌ نیروی انسانی مستعد و توانمند به شاخص های توسعه ای دست یافت.

وی تصریح کرد: در زمینه آموزش ها و پژوهش های فرهنگی ، شرکت های استارت آپ می توانند در افزایش سرمایه اجتماعی تحت عنوان اعتماد و شفاف سازی و ارتباط بین مردم و دولت فعالیت کنند.

نریمانی با بیان اینکه زمینه پژوهش باید در بنیاد شهید افزایش یابد ، اظهار داشت : ما باید در جامعه هدف ، بنیاد شهیدی داشته باشیم که به مقوله ای تحت عنوان “ما” برسیم ، بنیاد شهید متعلق به جامعه ایثارگران است و شرکت های دانش بنیان با تولید علم و دانش می توانند زمینه نزدیک شدن جامعه ایثارگران را فراهم کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهادت موثرترین ارتباط هستی است ، تاکید کرد :  سبک زندگی شهدا تبعیت از ولایت فقیه است و امید داریم در زمینه  خوداشتغالی ، خوداتکایی ونقش آفرینی و مشارکت خود ایثارگران برای خدمت به جامعه ایثارگری موفق باشیم و در حقیقت این یک الگویی باشد از یک مردم سالاری دینی.

به گزارش صفیر گیلان، در این آیین رونمایی از آخرین شماره نشریه شاهد یاران، ویژه نامه سردار شهید حاج محمود قلی پور برگزار شد. در این مراسم از سه کتاب دیگر در حوزه ایثار و شهادت نیز رونمایی و در انتهای آن از خانواده سردار شهید قلی پور تجلیل شد.