به گزارش صفیر گیلان، مهدی حاجتی در جلسه ستاد اسکان فرهنگیان با بیان اینکه امسال ۳۶۰ مدرسه زیر پوشش  قرار گرفتند، اظهار کرد: کلاس های ستاد اسکان در سه گروه تقسیم شده اند که در گروه ویژه ۹۸ کلاس و در گروه الف ۱۲۱۲ و در گروه ب ۱۶۰۲ کلاس درس مهیای خدمت رسانی به مسافران هستند. مدیرکل آموزش […]

به گزارش صفیر گیلان، مهدی حاجتی در جلسه ستاد اسکان فرهنگیان با بیان اینکه امسال ۳۶۰ مدرسه زیر پوشش  قرار گرفتند، اظهار کرد: کلاس های ستاد اسکان در سه گروه تقسیم شده اند که در گروه ویژه ۹۸ کلاس و در گروه الف ۱۲۱۲ و در گروه ب ۱۶۰۲ کلاس درس مهیای خدمت رسانی به مسافران هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مدارس مذکور با ظرفیت ۲ هزار و ۹۱۹ کلاس درس میزبان مسافران فرهنگی در نوروز ۹۷ هستند، افزود: همچنین ۹ مرکز رفاهی دارای ۱۲۴ سوئیت و با ظرفیت ۵۰۴ تخت و سه اردوگاه فرهنگی و تربیتی در شهرهای رضوانشهر، فومن و رودسر میزبان مسافران فرهنگی هستند.

ریس آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد: معرفی پایگاه ها و مراکز رفاهی استان به استان های کشور، صدور شیوه نامه اسکان به کلیه مناطق، تهیه و تکثیر نقشه، تراکت و نصب بنر در مبادی ورودی شهرهای استان، تشکیل تیم های نظارتی و بازرسی به منظور بازدید از پایگاه های مجری طرح ستاد اسکان و بیمه حوادث مسافران فرهنگی بخشی از اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش استان گیلان در استقبال از مهمانان نوروز ۹۷  است.

حاجتی در مورد نحوه ثبت نام مدارس تحت پوشش ستاد اسکان یادآور شد: ۸۰ درصد مدارس ستاد اسکان از تاریخ ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین ۹۷  آماده پذیرش حضوری هستند و متقاضیان ۲۰ درصد ظرفیت مدارس ستاد اسکان هم می توانند از تاریخ ۴ تا ۲۳ اسفند امسال با مراجعه به نشانی www.eskan.medu.ir   نسبت به انتخاب مدارس محل اقامت خود اقدام کنند.

ایشان همچنین از مدیران مدارس خواست با استفاده از ظرفیت های انجمن اولیا و مربیان و همچنین امکانات سازمان های میراث فرهنگی و هلال احمر نسبت با ارتقای ارائه خدمات به فرهنگیان عزیز اقدام کنند .

گفتنی است؛ در عید نوروز سال ۱۳۹۶ تعداد ۳۸ هزار و ۷۱۱ خانوار معادل ۴۱۸ هزار و ۸۰ نفر از مراکز زیرپوشش ستاد اسکان آموزش و پرورش استان گیلان استفاده کردند.