اختصاصی/صفیر گیلان؛مدیربنیادمسکن فومن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی برای ساخت و مقاوم سازی واحد های مسکونی در روستا به ۴۰میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: این افزایش به بانک های عامل ابلاغ شده است. عفتی در این گفت‌و‌گو افزود: میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته ۲۵ میلیون تومان بوده و با توجه […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛مدیربنیادمسکن فومن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی برای ساخت و مقاوم سازی واحد های مسکونی در روستا به ۴۰میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: این افزایش به بانک های عامل ابلاغ شده است.

عفتی در این گفت‌و‌گو افزود: میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته ۲۵ میلیون تومان بوده و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
وی نرخ سود مصوب این تسهیلات ۵ درصد و مجموع دوران ساخت(مشارکت مدنی) و دوره بازپرداخت ۱۸۰ ماه(۱۵ سال) می باشد.

به گفته مدیر بنیاد مسکن فومن ، این بنیاد طبق روال سنوات گذشته ساخت و مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت (ماکلوان و ماسوله) ، را در دستور کار دارد تا با حمایت از روستاییان در این بخش ، خسارت های ناشی از حوادث های طبیعی از جمله رانش زمین ،سیل و زلزله را به واسطه ی مقاوم سازی خانه ها، به حداقل برسانیم.
مهندس عفتی افزود: در پرداخت این تسهیلات افرادی که واحد مسکونی آنها کم‌دوام و غیرمقاوم و متقاضیانی که واحد مسکونی آنها در روستاهای مناطق سانحه‌خیز و یا در حوزه اجرای طرح‌های ‌هادی و اصلاح معابر روستایی است، دارای اولویت هستند.

ایشان تاکید کردند؛همچنین افرادی که در اجرای طرح‌های تفکیک و واگذاری زمین روستایی بنیاد مسکن و سایر طرح‌های اسکان جمعیت روستایی مایلند نسبت به احداث واحدجدید اقدام کنند و مجموعه‌سازان مسکن در اولویت‌های بعدی خواهند.
وی اظهار داشت : ازابتدای طرح مقاوم سازی درشهرستان فومن(سال ۸۴) تاکنون بالغ بر ۷۲۲۹ واحد مسکونی براساس این طرح با نظارت بنیاد مسکن در شهرستان نوسازی ومقاوم سازی شده است
در ادامه این مسئول، خواستار همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی شد .
مدیر بنیاد مسکن فومن  ازبانک های سپه، ملت، ملی ، تجارت ،مسکن،رفاه پ صادرات به عنوان بانک هایی نام برد که در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بیشترین همکاری را با بنیاد مسکن دارند تقدیر و تشکر نمود.