به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛هیجدهمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان فومن به ریاست فرماندار و با حضور اعضای ستاد،امام جمعه،دادستان،فرمانده سپاه ناحیه فومن در  فرمانداری برگزار شد. محسنی در این جلسه با بیان این که جان مردم و سلامتی عمومی از مسائل اقتصادی مهم تر است، از برگزاری ۱۷ جلسه کرونا با […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛هیجدهمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان فومن به ریاست فرماندار و با حضور اعضای ستاد،امام جمعه،دادستان،فرمانده سپاه ناحیه فومن در  فرمانداری برگزار شد.
محسنی در این جلسه با بیان این که جان مردم و سلامتی عمومی از مسائل اقتصادی مهم تر است، از برگزاری ۱۷ جلسه کرونا با ۱۸۹ مصوبه، پیش از این در شهرستان خبر داد که تمام مصوبات آن اجراء شده است.
وی با اشاره به این که کار مقابله با کرونا در شهرستان پایان نیافته است تاکید کرد، ضدعفونی و گندزدایی از معابر عمومی و خیابان های اصلی شهرها و روستاها همچنان در دستورکار شهرداران و دهیاران باشد.
فرماندار فومن با اشاره به اقدامات مثبت و اثرگذار دست اندرکاران افزود: مردم باید شاهد تلاش های انجام شده در رسانه ها باشند.
محسنی با اشاره به تاکید استاندار محترم، خواهان ترویج فرهنگ خرید اینترنتی با همکاری اتاق اصناف و اداره صمت شد.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی افزود: جهاد کشاورزی بر تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول نظارت کافی داشته باشد و همچنین بر جابجایی کارگران فصلی و ضدعفونی سازی نشاء برنج وفق پروتکل های بهداشتی نظارت گردد.
محسنی با تشکر از اصحاب رسانه در اطلاع رسانی صحیح و حفظ آرامش جامعه، بر فاصله گذاری اجتماعی و جدی گرفتن کرونا و رعایت اصول بهداشتی تاکید مجدد نمود.
فرماندار فومن با تاکید بر لزوم عدم ورود خودروهای غیربومی از سایر استان ها به شهرستان به ویژه در سطح روستاها، نیروی انتظامی را در حوزه نظارت بر ترددها و عدم ورود به روستاها مکلف دانست.
وی افزود: اداره اوقاف، بخشداران، دهیاران و نیروی انتظامی همچنان بر عدم برگزاری مراسم ترحیم در چارچوب پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشند.
محسنی در ادامه، با اشاره تقاضای برخی اصناف اظهار کرد: برخی صنوف پرخطر از قبیل اغذیه فروشی ها همچنان باید مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا ویروس را رعایت کنند و بسته بمانند.
فرماندار شهرستان با بیان این که تاکسی های درون و برون شهری با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده، تاکید کرد: واحدهای صنفی کم خطر تنها پس از ورود به سامانه سلامت و ثبت درخواست خود قادر به فعالیت خواهند بود.
در ادامه، روسای عضو ستاد به ارائه گزارش عملکرد و آخرین اقدامات خود در مقابله با ویروس کرونا پرداختند.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح ملی غربالگری اظهار کرد: در مرحله دوم این طرح، تمام مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت فعال خواهند بود.
دکتر یکتا با اشاره به تفاوت مرحله دوم این طرح، افزود: در این مرحله، پاکسازی کامل در دستورکار مسئولین قرار گرفته است.
رئیس اداره صنعت، معدن و شهرستان نیز با ارائه گزارش خود، از تامین مواد اولیه کارخانه های تولید کننده مایعات ضدعفونی و شوینده و همچنین از دریافت روزانه ۶۷ هزار ماسک برای شهرستان خبر داد.

فرمانداری فومن دکتر یکتا

هاشمی صمت فومن جانباز سپاه