به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل امور مالیاتی استان به مناسبت هفته مالیات با خداقوت و خسته نباشید به متولیان امور مالیاتی جامعه اظهار کرد: تقویت و توسعه دولت الکترونیکی باید مد نظر مسئولان به ویژه متولیان امور مالیاتی باشد. وی، توسعه دولت الکترونیکی را سبب […]

 به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل امور مالیاتی استان به مناسبت هفته مالیات با خداقوت و خسته نباشید به متولیان امور مالیاتی جامعه اظهار کرد: تقویت و توسعه دولت الکترونیکی باید مد نظر مسئولان به ویژه متولیان امور مالیاتی باشد.
وی، توسعه دولت الکترونیکی را سبب کاسته شدن از آسیب ها عنوان کرد و افزود: توسعه دولت الکترونیکی موجب نگاه مثبت مردم نسبت به متولیان می شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیکی از ضایعات جلوگیری کرده و مصونیت ایجاد می کند، تصریح کرد: عده ای فرار مالیاتی دارند و دور زدن را خوب می دانند اما در مقابل کسانی هستند که خوداظهاری قوی دارند.
آیت الله فلاحتی، خواستار تشویق افراد خوداظهار مالیاتی در جامعه شد و بیان کرد: بعضی از کشورها از طریق مالیات اداره می شوند ضمن اینکه در اسلام نسبت به اداره کشور به وسیله مالیات بسیار تاکید شده است.
وی ادامه داد: مردم باید به این باور برسند اگر می خواهند عمران و آبادانی در کشور صورت گیرد یکی از ابزارهای آن پرداخت مالیات است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به نامگذاری رونق تولید توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: نامگذاری رهبر معظم انقلاب بر گرفته از فضای موجود در جامعه است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه شرایط تقاضا در کشور برای تولید داخلی خوب است، خاطرنشان کرد: امکان تولید محصولات مختلف کشاورزی در گیلان وجود دارد و بستر عرضه آن در آسیای میانه فراهم است.
وی، عدالت مالیاتی را بسیار مهم ذکر کرد و یادآور شد: افراد باید به میزانی مالیات بپردازند که درآمد داشته باشند.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه سمت و سوی درآمدهای مالیاتی را به طرف رونق تولید ببرید، اظهار کرد: بازار رکن اقتصادی جامعه است و باید آن را حمایت کنید زیرا اگر به بازار لطمه وارد شود بخش های مختلف آسیب می بیند.
آیت الله فلاحتی، خواستار خودصیانتی متولیان امور مالیاتی و زیرمجموعه های این سازمان شد و افزود: دولت الکترونیکی بستر مناسبی برای ایجاد خودصیانتی در دستگاه های مختلف است.
کمک ۱۲۰۰ میلیارد تومانی امور مالیاتی به شهرداری های گیلان
مدیرکل امور مالیاتی گیلان نیز در دیدار مذکور بر حرکت جامعه به طرف اقتصاد بدون نفت تاکید کرد و گفت: درآمدهای مالیاتی پاشنه آشیل اقتصاد بدون نفت است.
جواد انوری به تامین هزینه های جاری بعضی از کشورها از طریق مالیات اشاره کرد و افزود: به مالیات به عنوان درآمد نگاه نمی کنیم بلکه مالیات اقتصاد کشور را مدیریت می کند.
وی با بیان اینکه اصلاح امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده از برنامه های سازمان امور مالیاتی است، تصریح کرد: از سال ۸۷ تاکنون مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های گیلان کمک کردیم.
مدیرکل امور مالیاتی گیلان، موضوع عدالت مالیاتی را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: آثار پرداخت مالیات باید برای مردم ملموس باشد.
جواد انوری از بارگذاری تمام اظهارنامه های مالیاتی گیلان به صورت الکترونیکی خبر داد و یادآور شد: خردادماه سال جاری تعداد ۱۳۱ هزار و ۱۵۸ اظهارنامه الکترونیکی مشاغل در استان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه اظهارنامه مالیاتی قطع ارتباط بین ممیز و مودی مالیاتی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اظهارنامه الکترونیکی شفاف سازی را به همراه دارد و از ناعدالتی جلوگیری می کند.