به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این مراسم که پیش از ظهر امروز و با حضور برخی مدیران استانی و شهرستانی و اهالی قلم استان در محل دائمی نمایشگاه های استان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین تبریک فرارسیدن روز دانشجو، اظهارکرد: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این مراسم که پیش از ظهر امروز و با حضور برخی مدیران استانی و شهرستانی و اهالی قلم استان در محل دائمی نمایشگاه های استان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین تبریک فرارسیدن روز دانشجو، اظهارکرد: گرچه در گذر زمان امکانات بروز دنیا نظیر فضای مجازی شرایطی جدید در عرصه قلم و نویسندگی بوجود آورده است اما جایگاه نویسندگان و ناشران معتبر و مجوزدار کشور که در عرصه نویسندگی کتاب فعالیت می کنند محفوظ و محترم است و اهمیت این جایگاه بر کسی پوشیده نیست. وی اضافه کرد: کتاب قدمتی دیرینه دارد و در اعتبار این منبع علمی هیچ شکی نیست.

IMG_5324IMG_5391

*در حوزه نویسندگی و تالیف اثر، گستردگی غیر قابل شناسایی و غیرمعتبر وجود ندارد*

*بدیهی است از چنین جامعه متمدن و ریشه داری انتظار می رود در حوزه قلم و نویسندگی پیشتاز و حساس باشد*

استاندار گیلان با بیان اینکه یخش قابل توجهی از تولید کنندگان مطالب در فضای مجازی افراد ناشناخته هستند، گفت: در حوزه نویسندگی و تالیف اثر، گستردگی غیر قابل شناسایی و غیرمعتبر وجود ندارد. دکتر سالاری با اشاره به فرهنگ غنی و تمدن دیرین گیلان زمین اظهار داشت: بدیهی است از چنین جامعه متمدن و ریشه داری انتظار می رود در حوزه قلم و نویسندگی پیشتاز و حساس باشد. وی با تاکید بر لزوم تسهیل در روند نشر کتب برای ناشران و مولفان، اظهار کرد: نوشته ای که معتبر باشد مخاطب خود را خواهد یافت.

*ریشه مدنی گیلان زمین ایجاب می کند در حوزه فرهنگ حساس تر گام برداشته و خلاقانه تر عمل کنیم*

*بر حفظ کیفیت آثار تاکید دارم*

*باید بیش از پیش به ترویج فرهنگ کتابخوانی بپردازیم*

*کتاب خاصیت انسان سازی دارد*

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: تمام توان خود را برای تقویت و حمایت از نویسندگان و ناشران کتب به کار خواهیم بست؛ البته بر حفظ کیفیت آثار تاکید دارم. دکتر سالاری با بیان اینکه باید بیش از پیش به ترویج فرهنگ کتابخوانی بپردازیم، بیان کرد: متاسفانه بیشتر درگیر سخت افزارهایی نظیر کتابخانه سازی و مدرسه سازی می شویم، حال اینکه باید بدانیم کتاب است که خاصیت انسان سازی دارد و ضرورت دارد به تولید هرچه بیشتر مکتوبات و نوشتار فاخر کمک کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: ریشه مدنی گیلان زمین ایجاب می کند در حوزه فرهنگ حساس تر گام برداشته و خلاقانه تر عمل کنیم.

در پایان این مراسم استاندار گیلان ضمن تقدیر و تجلیل از مولفان برتر استان، از نمایشگاه مذکور بازدید به عمل آورد.

IMG_5351

سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با ۳۰ درصد تخفیف از ۱۶ لغایت ۲۱ آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران برگزار می شود.