اکبرزاده شاخص ملی اجرای طرح هادی را ۵۰درصد بیان کرد و گفت: این شاخص در شهرستان صومعه سرا ۴۸ درصد است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ گیلان، دکتر سیدکاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر کار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با مهندس اکبرزاده دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گزارشی از عملکرد و برنامه های در دست اجرا بنیاد مسکن در سطح شهرستان صومعه سرا را ارائه نمود و افزود: امروزه یکی از راهبردهای موثر در توسعه همه‌جانبه پایدار نواحی روستایی، استفاده از مشارکت و توانمندی‌های دهیاران و روستائیان برای عمران و توسعه مناطق روستایی در همه ابعاد بوده و می طلبد با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری دهیاری‌ها، میتوان روند توسعه روستاها را در سطح استان سرعت بخشید.

وی افزود: حمایتهای مسئولین علی الخصوص نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جهت تخصیص بموقع اعتبارات جهت پیشبرد برنامه ها از انتظارات دستگاهای اجرایی و این نهاد می باشد.

اکبرزاده شاخص ملی اجرای طرح هادی را ۵۰درصد بیان کرد و گفت: این شاخص در شهرستان صومعه سرا ۴۸ درصد است .

اکبرزاده افزود ؛در ۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان این طرح اجرا گردیده است.

دلخوش؛بنیاد مسکن با فعالیت گسترده  چهره روستاها را دگرگون کرد

درادامه دکتر دلخوش در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد بنیاد مسکن اظهار داشت: هم اکنون شاهد تحولات بسیارخوبی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خصوص در حوزه های عمرانی، تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها هستیم.

دلخوش گفت: از زمان شکل‌گیری این نهاد مقدس، بنیاد مسکن با فعالیت گسترده خود توانسته چهره روستاها را دگرگون کند تا جایی که این مساله در بسیاری از روستاهای این استان مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به امور روستاها و کارهای زیربنایی صورت گرفته در آن باعث شده تا امروز ما شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم و مردم نیز تمایل زیادی برای ادامه زندگی در این مناطق یافته‌اند. نماینده مجلس شورای اسلامی، فعالیت بنیاد مسکن در روستاها را یک حرکت جهادی دانست. بررسی وضعیت اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای شهرستان صومعه سرا و میزان اعتبارهای لازم در اینخصوص و همچنین تعامل و همکاری بیشتر سایر دستگاه های اجرایی با این نهاد از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.