صفیر گیلان؛محمدرضا ابراهیم زاده مدیر جهادکشاورزی فومن. در گفتگو اختصاصی گفت:.شخم زمستانه درشهرستان فومن آغاز شد و تا امروز ۵۳ درصد از شالیزارهای این شهرستان شخم  انجام گرفته است. وی با اشاره به بارش نزولات آسمانی تاکنون ۷۳۵۰هکتارشالیزارهای فومن شخم زمستانی انجام گرفته.به همین منظور کشاورزان شهرستان فومن با استفاده از این نزولات اسمانی زمین […]

صفیر گیلان؛محمدرضا ابراهیم زاده مدیر جهادکشاورزی فومن. در گفتگو اختصاصی گفت:.شخم زمستانه درشهرستان فومن آغاز شد و تا امروز ۵۳ درصد از شالیزارهای این شهرستان شخم  انجام گرفته است.
وی با اشاره به بارش نزولات آسمانی تاکنون ۷۳۵۰هکتارشالیزارهای فومن شخم زمستانی انجام گرفته.به همین منظور کشاورزان شهرستان فومن با استفاده از این نزولات اسمانی زمین های کشاورزی خود را برای سال زراعی آماده سازی می کنند.

ابراهیم زاده افزود: در سال های اخیر سازمان جهاد کشاورزی به دلیل کمبود آب زراعی، کشاورزان را تشویق به بهره گیری از نزولات اسمانی در جهت آماده کردن اراضی زراعی خود کرده که شخم زمستانه یک نمونه از آن است.

رئیس جهاد کشاورزی فومن با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۳ هزار و ۸۷۰ هکتار شالیزار است، گفت: فومن شش درصد برنج گیلان را تامین می کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح را علاوه بر جبران کمبود آب زراعی در هنگام شخم زدن زمین، از بین بردن پناهگاه زمستانی آفاتی همانند کرم ساقه خوار برنج، افزایش تولید و سلامت محصول و ذخیره کردن رطوبت لازم در زمین زراعی است.

ابراهیم زاده  تاکید کرد؛انتظار می رود همانند سال های گذشته بخش اعظمی از شالیزارهای شهرستان فومن با استفاده از نزولات آسمانی شخم زده شده و برای سال زراعی آماده شوند