شروع دوباره سفرها به استان آمار ابتلاء به کرونا را افزایش می دهد

  پرینت
شروع دوباره سفرها به استان آمار ابتلاء به کرونا را افزایش می دهد
شناسه خبر : 42080 | تاریخ انتشار : 27 دی 1399 - 16:20 | 17577 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگویی اظهار داشت : آغاز مجدد مسافرت ها به گیلان میزان شیوع ابتلاء به کرونا را افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان ؛ آبتین حیدرزاده با هشدار نسبت به ورود مسافران از اقصی نقاط کشور به گیلان و امکان افزایش مجدد آمار شیوع کرونا در استان گفت : تعداد زیادی از مسافران از نقاط مختلف کشور در طی روزهای اخیر به گیلان می آیند و این امر نشان دهنده ی عدم آگاهی مردم در خصوص وضعیت کرونا در گیلان و کشور است.

وی افزود : این تصور در مورد کرونا در هموطنان وجود دارد که اگر یکبار خود مبتلا به کرونا شده اند مصون هستند اما این تصور نادرست است چون امکان درگیر شدن و ابتلا به کرونا برای بار دوم نیز وجود دارد و باید پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.

وی ادامه داد : آنچه که در خصوص بیماری کرونا در حال حاضر مشخص شده این است که ۵۰ درصد مبتلایان به این بیماری بدون علامت هستند و همچنین کرونا در افراد زیر ۶۰ سال نیز می تواند کشنده باشد.

دکتر حیدرزاده با درخواست از هموطنان به جهت عدم انجام سفرهای غیرضروری به استان گیلان عنوان کرد : بالا رفتن تعداد افراد در محیط میزان ایمنی جامعه را کاهش می دهد و میزان ابتلا به کرونا و بیماران را نیز افزایش خواهد داد کما اینکه اگر این روند ادامه پیدا کند و بحث مسافرت ها باب شود شاهد روبرو شدن با وضعیت شیوع کرونا و آمار بالای ابتلاء به مانند پیش از عید سال گذشته خواهیم بود .

وی در زمینه ی آمار کرونا در گیلان گفت : در حال حاضر بیش از ۴۵۰ نفر در بیمارستانهای سطح استان بستری هستند که حال ۱۰۰ نفر از آنها وخیم است و روزانه نیز ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا به این تعداد اضافه می شوند و متاسفانه از این آمار نیز درصدی نیز فوت می کنند.

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
جمع آوری کابل های مسی و جایگزینی با فیبرنوری در روستای آزاد محله شهرستان شفت
۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است
تبدیل مجوزها مصداق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه/کسب جایگاه دوم گیلان از میان ۳۱ استان کشور در تبدیل مجوزها/ قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز کاغذی در آینده نزدیک
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.