نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مبارزه بیولوژیک و علمی با ملخ‌های مراکشی در گیلان گفت: مبارزه شیمیایی با این ملخ‌ها به طور موقت این مشکل را برطرف می‌کند از این رو همه نهادهای علمی باید بخشی از اعتبارات پژوهشی خود را به این بخش اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) پس از بازدید از باغات زیتون رودبار و لوشان و روند مبارزه با آفت ملخ مراکشی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمله ملخ‌های مراکشی از سال ۱۴۰۰ به باغات و مزارع گیلان شیوع پیدا کرد و سپس شناسایی کانون‌های این آفت در دستور کار مدیران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه روند مبارزه با آفت ملخ از سال ۱۴۰۱ در دستور کار مدیران قرار گرفته است، گفت: در این مدت به صورت اضطراری روند مبارزه با حمله ملخ‌ها به باغات رودبار و لوشان آغاز شد زیرا هجوم ملخ‌ها به جاده‌ها منجر به مشکل و حتی بعضا بروز تصادف در منطقه شده بود.

استاندار با اشاره به شناسایی هفت هزار هکتار از کانون‌های حمله ملخ‌ها به باغات و مراتع شهرستان رودبار بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی، بسیج، سپاه، نیروهای مردمی و منابع طبیعی، کار آغاز مبارزه با این ملخ‌ها در سه هزار هکتار از اراضی آغاز شده است.

دکتر عباسی تصریح کرد: مبارزه شیمیایی با این ملخ‌ها فقط به طور موقت این مشکل را برطرف می‌کند اما همه نخبگان، نیروهای دانشگاهی، اساتید دانشگاه،  دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان باید بخشی از اعتبارات پژوهشی خود را به این بخش اختصاص دهند.