صفیر گیلان؛جلسه بهبود بهره برداری با موضوع آمادگی لازم برای بحران احتمالی برف با حضور معاونین شرکت و مدیران و روسای ادارات بهره برداری در سالن اجتماعات پیامبر اعظم شرکت برق منطقه ای گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛جلسه بهبود بهره برداری با موضوع آمادگی لازم برای بحران احتمالی برف با حضور معاونین شرکت و مدیران و روسای ادارات بهره برداری در سالن اجتماعات پیامبر اعظم شرکت برق منطقه ای گیلان برگزار شد.

بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: این جلسه به منظور هم افزایی و تاکید مضاعف در خصوص آمادگی بیشتر و برنامه ریزی  برای زمستان پیش رو می باشد تا بتوانیم این فصل سرد سال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
وی افزود: اگرچه آمادگی لازم وجود دارد و برنامه ریزی ها، تقسیم کار برای اکیپ های عملیاتی و احصا تجهیزات، ماشین آلات و ادوات  انجام شده، اما نکته ای که نباید از آن غافل شویم این است که هر بحرانی، شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد و در واقع منحصر به فرد است و باید با جان و دل و به صورت جهادی با بحران ها مقابله کنیم تا شرایط را به شرایط عادی تبدیل کنیم و جا نمانیم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: خوداتکایی در مهار بحران ها، اصلی ضروری و مهم است که نباید از آن چشم پوشی کرد. باید تکیه بر داشته ها و توانایی های خود کنیم تا غافلگیرنشویم. در بحران ها، هر ارگان و مجموعه ای مشغول به  حل مشکلات حوزه خودش می باشد و لذا ابتدا می بایست بگونه ای برنامه ریزی گردد تا رسیدن گروه های امدادی و کمک رسان اقدامات اولیه صورت پذیرد.
داراب زاده گفت: به مانند سنوات قبل، مسیرهای اضطراری دسترسی به پست ها و نقاط حساس شرکت به ادارات ذیربط اعلام شود تا در مواقع بحرانی و بارش های سنگین برف این مسیرها بازگشایی و امکان دسترسی فراهم گردد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به اجرای طرح های اضطراری،گفت: انتظار می رود به مانند گذشته، طرح های اضطراری افزایش ظرفیت ها در بخش خطوط و پست ها بر اساس مطالعات دقیق و علمی اجرا شود تا بتوانیم در اسرع وقت مشکلات را به حداقل برسانیم. اگر چه این طرح ها پروژه های موقتی برای به حداقل رساندن مشکلات است و با بهتر شدن شرایط، طرح های مهم و اصلی باید اجرایی و عملیاتی شوند.
داراب زاده گفت: بطور جد مبحث سرقت تجهیزات خطوط برق پیگیری شود و برای مقابله با آن از پایگاه های محلات و بسیج شهرستان ها کمک گرفته شود. همچنین بازدید از خطوط برق بطور مستمر توسط واحد های مربوطه انجام شود تا بتوانیم در ترمیم نبشی ها و یا جایگزین کردن آنها به موقع اقدام لازم را انجام دهیم و غافل نمانیم.