صفیر گیلان؛سرپرست فرمانداری شفت با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی این شهرستان قرمز است، گفت: برای عبور از پیک ششم نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

به گزارش صفیر گیلان؛ ابراهیم طاهری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد کرونا شفت با اشاره به ضرورت تکمیل روند واکسیناسیون تمامی اقشار جامعه و اهمیت رعایت شیوه نامه‌ها در ادارات، گفت: نیاز به همبستگی و اقدامات دقیق و علمی تر برای ریشه کن شدن بیماری کرونا در سطح جامعه داریم.

سرپرست فرمانداری شفت به تغیر رنگ نارنجی کرونایی به قرمز در این شهرستان اشاره کرد و افزود: شفت تا به امروز جز پنجمین شهرستانی است که وضعیت کرونایی به قرمز تبدیل شده است و علل آن باید بررسی شود.

وی خواستار همکاری همه جانبه مردم و بازاریان برای کنترل اپیدمی کرونا شد و اظهار کرد: ساده انگاری و عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی شرایط کاری را برای ستاد کرونا دوچندان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تشویق صنوف مختلف و بازاریان به تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و استفاده از تهویه مناسب برای محل کسب و کار در دستور کار قرار گیرد، گفت: بازاریان باید کارت تزریق واکسن را در مغازه‌های خود به همراه داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شفت ادامه داد: اگرچه سویه اُمیکرون مرگ و میر بسیار کمتری دارد اما از نظر سرایت و انتشار دارای سرعت بالایی است که مردم باید با رعایت موازین بهداشتی از خود و دیگران در برابر این ویروس محافظت کنند.

رئیس ستاد کرونا شهرستان شفت با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید با شبکه و بهداشت و درمان همکاری بیشتری داشته باشند، اضافه کرد: دستگاه‌ها موظف هستند تا روز چهارشنبه اقدامات عملی در خصوص بیماری کرونا را ملموس‌تر کنند.

طاهری با بیان اینکه با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان مدارس به صورت مجازی فعالیت کنند، افزود: مدارسی که نیز دسترسی به اینترنت و امکانات ندارند معلمان در خانه به صورت مجازی بپردازند و نیاز به حضور در مدرسه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند، گفت: عبور از پیک ششم کرونا نیاز به همکاری و مشارکت همه اقشار در شهرستان دارد و در صورت عادی انگاری و عدم رعایت موازین بهداشتی روند شیوع بیماری و مراجعه بیماران به مراکز درمانی در سطح شهرستان افزایش بیشتری می‌یابد.