صفیر گیلان؛محمد رضا محسنی با اشاره به اینکه ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای طرح اشتغال توسعه فراگیر( تکاپو ) به این شهرستان ابلاغ شده است گفت: ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب طرح رونق تولید و از طریق دستگاه ها به متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان اعطا خواهد شد. به گزارش روابط عمومی […]

صفیر گیلان؛محمد رضا محسنی با اشاره به اینکه ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای طرح اشتغال توسعه فراگیر( تکاپو ) به این شهرستان ابلاغ شده است گفت: ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب طرح رونق تولید و از طریق دستگاه ها به متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان اعطا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شفت ، محمدرضا محسنی در نشست کارگروه رفع موانع تولید  و اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه جذب اعتبارات اشتغالزایی یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در شهرستان شفت است افزود : رفع موانع تولید و بهبود وضعیت اشتغال مورد مطالبه استاندار گیلان است.

فرماندار شفت با بیان اینکه آمارهای مرتبط با کسب و کار باید توسط دستگاه های ذیربط و بانک ها به صورت بروز ارائه گردد افزود : احصای دقیق اطلاعات واحد های صنعتی و نیازسنجی واحدهای تولیدی به تدوین برنامه ریزی ها مدون و اجرایی کمک شایانی خواهد کرد.

**تخصیص بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای طرح اشتغال توسعه فراگیر( تکاپو ) به این شهرستان ابلاغ شده است افزود : اعتبار این تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان آغاز می شود و پس از بررسی در کمیته فنی شهرستانی و تایید کارگروه استانی قابل پرداخت به اشخاص حقوقی و حقیقی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت برای اشتغال و رونق وضعیت کسب و کار در شفت  برنامه دارد افزود : ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب طرح رونق تولید و از طریق دستگاه های صنعت ، معدن تجارت ، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاروزی به متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان اعطا خواهد شد.

**اعطای بالغ بر یک میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی

محسنی با اشاره به بافت روستایی شفت بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت تاکید کرد و افزود : یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای این شهرستان در نظر شده است که به ۲۱۸ نفر تسهیلات ۵ میلیون تومانی اعطا شده و خواهد شد.

فرماندار شفت  با بیان اینکه شهرستان شفت ظرفیت های بسیار خوبی در گردشگری و توسعه این صنعت پرسود دارد افزود : بوم گردی  در شفت می تواند موجب تحول در وضعیت اشتغال و رونق کسب و کار این منطقه زیبا و جذاب گردد و دولت تسهیلات خوبی را درنظر گرفته است که به زودی ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه استاندار گیلان برای توسعه این استان علاوه بر صنعت و کشاورزی موضوع گردشگری و بوم گردی است افزود : آموزش روستاییان با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران قابل انجام است و این موضوع در این شهرستان در حال پیگیری است.

محسنی در پایان بر وحدت رویه بانک ها در اجرای ضوابط بانکی برای پرداخت تسهیلات تاکید کرد و افزود : عملکرد بانک ها با رضایت مندی مردم مشخص می شود و این موضوع توسط دستگاه های ذیربط رصد و منعکس خواهد شد.