بهروزی فر افزود؛چشمه بودجه استان چشمه ای نیست که  از سازمان برنامه و بودجه بجوشد بلکه اعتبارات باید از کشور بجوشد زیرا احساس می شود حق شهرستان شفت توسط برخی نهادها خورده شده است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛خلیل بهروزی‌فر، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت از وضعیت توزیع اعتبارات در سطح استان گیلان انتقاد کرد و گفت: شاخص‌های برخورداری وتوزیع اعتبارات ارائه شده با واقعیت‌های موجود در سطح شهرستان‌ها همخوانی ندارد به ویزه در حوزه راهداری که در شفت ۹۴ درصد برخورداری داریم ولی ایا شما می بینید این درصد را در شهرستان و این کار را مشکل می کنند..

وی افزود: امروز مردم دارن خسارت می بینند و ضرر می کنند گفت: ما شوخی نداریم وگرنه باید اسم کم برخوردار از روی شهرستان با ارایه این امار برداشته شود و بزنید شهرستان گل و بلبل است.

بهروزی‌فر با تاکید بر اینکه در شورای برنامه ریزی استان گیلان باید به کمبودهای موجود در شهرستان‌ها توجه بیشتری کند، گفت: دستگاه‌های ذی ربط واقعیت‌های موجود را به وزارتخانه‌ها اعلام کنند تا آمارهای ارائه شده با واقعیت همخوانی داشته باشد وگرنه اوضاع خیلی بدتر می شود.

بهروزی‌فر با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه کشور که مدام از کاستن تورم سخن می‌گوید، افزود: این سازمان توجه داشته باشد که قدرت خرید مردم به شدت کاسته شده و سفره‌های مردم کوچک شده است تنها کاهش تورم دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید تورم صفر شود و این هم هنر نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با تاکید بر اینکه مردم در شرایط سخت معیشتی و اقتصادی  قرار دارند، گفت: شخص رئیس جمهور به صورت شبانه روزی پای کار بوده و تلاش می‌کند مشکلات رفع شود و برنامه ریزی درستی و خوبی کردند اما منطقه مشکل و مسئله داره و عین ترمز میکشد .

بهروزی‌فر با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه استان گیلان خودش مانده که چگونه باید بودجه را به صورت عادلانه در شهرستان‌ها توزیع کند، افزود: متأسفانه شاهد این هستیم این تقسیم‌بندی عادلانه توسط سازمان برنامه و بودجه به درستی صورت نمی‌گیرد و این عدد رقمی برای شفت نیست.

وی از مدیران شهرستان شفت خواست به دنبال جذب اعتبارات استانی از اداره کل مربوطه باشند و در سطح ملی ما هستیم، اظهار داشت: پروژه‌های نیمه کاره در این شهرستان بسیار زیاد است تلاش شود اولویت‌ها مشخص و جذب اعتبار صورت گیرد.

وی تاکید کرد با گذشت ۴۱ سال از انقلاب زیبنده نیست شفت در لیست شهرستان کم برخوردار قرار گیرد.

بهروزی فر افزود؛چشمه بودجه استان چشمه ای نیست که  از سازمان برنامه و بودجه بجوشد بلکه اعتبارات باید از کشور بجوشد زیرا احساس می شود حق شهرستان شفت توسط برخی نهادها خورده شده است.

بهروزی‌فر با انتقاد از شاخص برخوردار اعتبارات حسب جمعیت برای شهرداری‌ها گفت: متأسفانه با این معیار شهرداری‌های شهرستان شفت از اعتبار قابل توجه‌ای برخوردار نخواهند شد در حالی که شهرداری های چون تهران میلیارد ،میلیارد تومان است..

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری