نماینده ولی فقیه در گیلان سلامت جامعه و سعادت انسان در دنیا و آخرت را در سایه جهاد در راه خدا عنوان کرد و گفت: شهیدان به ما آموختند جهاد در راه خدا توقف ندارد.

صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم تشییع شهید “یوسف زنجانی پورقنبری” شهید تازه تفحص شده نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس که در ستاد فرماندهی انتظامی گیلان برگزار شد اظهار کرد: پس از گذشته ۴۲ سال انقلاب اسلامی عطر شهیدان در کشور، استان و کوی و برزن جامعه ما پیچیده است.
وی، شهادت طلبی را ویژگی دین اسلام به ویزه مکتب تشیع عنوان کرد و افزود: شهادت لباسی است که خدای متعال به تن هر انسانی نمی پوشاند و در این راستا شهادت دری است که خدای متعال تنها به روی اولیای خود می گشاید.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اقتدار جامعه اسلامی محصول شاخصه شهادت طلبی است، تصریح کرد: پس از ۳۰ سال پیکر شهید یوسف زنجانی پورقنبری به میهن بازگشته و مردم همچنان شور دفاع مقدس را دارند.
آیت الله فلاحتی، شهادت در راه خدا را تنها مسیر رستگاری فرد و جامعه خواند و بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی شهیدان توانستند بارقه های امید و زندگی سعادتمند را برای تمام بشریت به ارمغان آوردند.
وی به تلاش استکبار برای موهوم جلوه دادن شهادت اشاره کرد و گفت: ایجاد داعش و دیگر گروه های تکفیری توسط استکبار جهانی برای محو اثر شهادت و جهاد در راه خدا است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه اگر می خواهیم جامعه سالم در جهان مادی داشته باشیم باید راه شهدا را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را فدا کردند تا انقلاب اسلامی بماند.
آیت الله فلاحتی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه جاری اشاره کرد و یادآور شد: امروز جهاد دیگری در پیش رو داریم و آن حضور در پای صندوق های رای است.
وی ادامه داد: دشمن هر لحظه از زمین و آسمان کشور عزیزمان را رصد می کند تا ببیند مردم در این قطعه از جغرافیای تاریخ چه می کنند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه شهیدان به ما آموختند جهاد در راه خدا توقف ندارد، اظهار کرد: شهدا به ما آموختند سلامت جامعه و سعادت انسان در دنیا و آخرت در سایه جهاد در راه خدا است.
آیت الله فلاحتی، رهایی از سلطه قدرت های استکباری را در سایه در راه خدا عنوان کرد و افزود: آزادی و نجات امت اسلامی در سایه جهاد در راه خدا است.
وی با بیان اینکه آزادگی و عمل به وظایف و تکالیف الهی در سایه جهاد در راه خدا است، تصریح کرد: این مواردی است که شهیدان به ما آموختند و ملت ایران در کنار این خطوط قرمز و نورانی با شهدا عهد می بندند که راهشان را فراموش نمی کنند.
پیکر شهید”یوسف زنجانی پورقنبری”، شهید تازه تفحص شده نیروی انتظامی که در تاریخ ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید پس از ۳۳ سال به میهن بازگشت و امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، مقام های کشوری و لشکری، مسئولان استانی و مردم شهید پرور در ستاد فرماندهی انتظامی گیلان تشییع شد.