مهدی پور با اشاره به اینکه اقبال و همراهی که از طرف جامعه رسانه به این موضوع صورت گرفت ما را بسیار امیدوار کرد که بتوانیم در حوزه رسانه و فعالان اجتماعی و رسانه اجتماعی پویش جدید را شکل بدهیم گفت: طنز همزاد نشاط و امید است با هر  رویکردی که به آن نگاه کنیم باعث امید افرینی گسترده در سطح جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن گیلان؛ فرشاد مهدی‌پور روز جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲  در هفتمین جشنواره طنز گل آقا در سالن ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه امید داشتیم با اقبال اهالی خوب رسانه این جشنواره را ببینیم گفت:خوشبختانه امروز در این نقطه هستیم.
طنز همزاد نشاط و امید است
 وی با اشاره به اینکه اقبال و همراهی که از طرف جامعه رسانه به این موضوع صورت گرفت ما را بسیار امیدوار کرد که بتوانیم در حوزه رسانه و فعالان اجتماعی و رسانه اجتماعی پویش جدید را شکل بدهیم گفت: طنز همزاد نشاط و امید است با هر  رویکردی که به آن نگاه کنیم باعث امید افرینی گسترده در سطح جامعه می شود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد؛ بنا داریم که انشالله موضوع طنز را در رسانه دنبال  کنیم و این رویداد سال آینده  در اردیبهشت ماه و در سالروز گل آقا و با توجه به اتفاقاتی که به وجود امد با عظمت و قدرت بیشتر موضوع را پیگیری خواهم کرد.
مهدی پور با بیان اینکه سیاست کلی ما ارتقای سطح کیفی رسانه‌هاست، اظهار داشت: از اصحاب رسانه می‌خواهم که ماده ۲ قانون مطبوعات را که به وظایف و رسالت رسانه ها پرداخته، توجه داشته باشند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نباید از روی دست یکدیگر مطالب را بردارند زیرا این مسئله در رسانه‌ها باعث ضعف در تولید محتوا می‌شود، گفت: امروز که در جنگ رسانه‌ای به سر می‌بریم، تولید محتوا از وظایف اصلی رسانه هاست و اگر این مهم صورت نگیرد در جنگ رسانه‌ای قافیه را می‌بازیم.

مهدی پور با بیان اینکه مطالبه‌گری نباید به سیاه نمایی منجر شود، افزود: در ارزیابی رسانه‌ها و رتبه‌بندی، نقدهای سازنده نیز یکی از اولویت‌ها و اساس ارزیابی بود و در جشنواره ملی رسانه ها نیز اساسا بخش نقد اضافه شده که نشان دهنده اهمیت نقد سازنده و مطالبه‌گری توسط رسانه‌هاست.

وی در پایان چند بیت  شعر از صابری را در جشنواره طنز گل آقا در فومن خواندند ؛

شعر ما  را که خوب بود و سفید

این جناب حروفچین بد چید

 

ورنه در شعر، بنده اوستایم

هم طراز «هومر»، گل آقایم

 

شکسپیر زمانه ام، قارداش

شاعر جاودانه ام، اینو باش!

 

رودکی ریزه خوار خوان منست

نیست شاعر که باغبان منست

 

هرکجا بحث لفظ و معنا بود

اصل من، سعدی المثنی بود

 

حافظ البته چیز دیگر بود

ولی او هم ز بنده کمتر بود

 

ایهاالناس، یا اولی الالباب

نیست فرقی میان دوغ و دوشاب؟

 

الغرض شعر ما واین درجات

مابقی فاتحه، مع الصلوات!

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری