به گزارش صفیر گیلان؛حسین اسمعیل پور، فرماندار فومن در حاشیه نوزدهمین یادمان شاعر معاصر شیون فومنی با اشاره اینکه امسال برنامه های  حوزه فرهنگ و هنر  در شهرستان به خوبی و با تداوم اجرایی شده است گفت: من امیدوارم  تا پایان سال این برنامه ها ادامه داشته باشد.  وی افزود: امروز روز بزرگداشت مردی است […]

به گزارش صفیر گیلان؛حسین اسمعیل پور، فرماندار فومن در حاشیه نوزدهمین یادمان شاعر معاصر شیون فومنی با اشاره اینکه امسال برنامه های  حوزه فرهنگ و هنر  در شهرستان به خوبی و با تداوم اجرایی شده است گفت: من امیدوارم  تا پایان سال این برنامه ها ادامه داشته باشد.

 وی افزود: امروز روز بزرگداشت مردی است که شیون و دردهای نهفته و بغض های فروهشته مردم را با زبان شاعری و پیام های خاص سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به ما می رساند.

 فرماندار فومن، شیون فومنی را جامعه شناس و یک هنرمند خوش ذوق و اندیشمند دانست  و گفت: شیون شیون دردهای دردمندان و بغض های فروگشته ،با هنر شعر و شاعری بود.

IMG21121291

شایان ذکر است که مراسم یادمان شاعر شالیزارهای گیلان با حضور پر شور مسئولان و اساتید برجسته کشوری و شاعران و هنرمندان و مردم همراه بود.

در این همایش اجرای موسیقی سنتی توسط استاد جهاندار، اجرای زنده خوشنویسی با شعر شیون فومنی، دکلمه و شعرخوانی توسط دختر و نوه مرحوم شیون فومنی، خواندن شعر توسط شاعران بنام استان و کشور همچون فرامرز ریحان صفت، انوش ناریابی،شاد فومنی ودیگر شاعران از دیگر برنامه‌های این همایش بود.