به گزارش صفیر گیلان؛ظهر امروز جلسه کارگروه شن و ماسه به ریاست حسین اسمعیل پور فرماندار شهرستان فومن ، ایران عقیده دادستان شهرستان ،فرمانده نیروی انتظامی ، شهرداران فومن،ماسوله و ماکلوان ، بخشداران  و دیگر اعضا  در فرمانداری این شهر برگزار شد.   فرماندار شهرستان فومن در این نشست با اشاره به اینکه برداشت شن […]

به گزارش صفیر گیلان؛ظهر امروز جلسه کارگروه شن و ماسه به ریاست حسین اسمعیل پور فرماندار شهرستان فومن ، ایران عقیده دادستان شهرستان ،فرمانده نیروی انتظامی ، شهرداران فومن،ماسوله و ماکلوان ، بخشداران  و دیگر اعضا  در فرمانداری این شهر برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان فومن در این نشست با اشاره به اینکه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها باید براساس کارشناسی و بطور مناسب صورت گیرد.گفت:در برخی نقاط رودخانه ها برداشت بی رویه شن و ماسه  موجب تخریب بخش بسیاری از رودخانه شده است.
ایشان  ساماندهی رودخانه ها در بعضی نقاط  را از ضروریات خواند و اظهار کرد؛اگر در نقاطی نیاز به برداشت شن و ماسه مشهود بود باید در مناطق مورد استفاده در همان روستا و جاده های اطراف صورت گیرد.
اسماعیل پور مهمترین محور و  اهداف این نشست را  ساماندهی رودخانه ها دانست و تاکید کرد؛دیواره رودخانه در روستای باغبانان ، نوگوراب و کلفت در حاله تخریب جدی است و پلهای ارتباطی اصلی در مسیر این رودخانه را تخریب خواهد کرد.

فرماندار فومن  با اشاره به اینکه تغییر مسیر رودخانه در بسیاری از روستاها که مشکلاتی را ایجاد کرده است تصریح کرد؛باید با نظارت کامل و براساس کارشناسی ساماندهی صورت گیرد.

وی خواستار تهیه طرح جامع ساماندهی رودخانه ها برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات شد وتاکید کرد؛تصمیم گیریها و مدیریت باید در شهرستان  جدی صورت گیرد.

 

 دادستان شهرستان فومن:

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق ایران عقیده  دادستان فومن در این نشست  با بیان اینکه دستگاه های اجرایی شهرستان به شن و ماسه جهت اجرای پروژه های عمرانی نیاز دارند  گفت: نیاز است تا برداشتها از راه قانونی صورت گیرد.
ایشان از مکاتبه با تمامی دستگاه های اجرایی در خصوص ساماندهی رودخانه ها خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی جهت برداشت شن و ماسه از مسیر قانونی ورود نمایند.

ایران غقیده با اشاره به اینکه با تمامی متخلفین برخورد جدی خواهیم نمود  افزود:دستگاه های متولی و شهرداریها با تهیه طرح و دریافت مجوزات لازم در جهت ساماندهی رودخانه ها میتوانند اقدام نمایند.
دادستان فومن  تصریح کرد؛پیمانکاران و دستگاه های متولی اگر پس از دریافت مجوزات در ساماندهی رودخانه با اعتراض و دخالت اهالی و افراد خاصی مواجه شدند برخورد جدی  با اهالی خواهیمداشت.

 

 آقاجانی شهردار ماسوله:

شهردار ماسوله در این نشست در ابتدای گفتمان خود پرسیدند:رودخانه شهر ماسوله در حوزه اختیارات کدام اداره است و مجوزات باید از سوی کدام سازمان صادر شود.
وی با اشاره به اینکه پل کناره پاسگاه انتظامی شهر ماسوله در حال تخریب است افزود:در رودخانه شهر ماسوله سنگ های بزرگی قرار دارد که با کوچک ترین سیلاب و حرکت این سنگ ها بزرگترین فاجعه رخ خواهد داد
شهردار ماسوله از ریزش دیواره های کناره رودخانه در شهر ماسوله  خبر داد و گفت:این مشکلی با بتن ریزی جلوگیری و مصالحی برای برداشت در رودخانه شهر ماسوله  وجود ندارد و تنها باید ساماندهی صورت گیرد.
آقاجانی با اشاره به اینکه رعایت قانون در اجرای پروژه های عمرانی را همواره در دستور کار داریم اظهار کرد؛ساماندهی رودخانه باید در شهر ماسوله صورت گیرد.
ایشان با بیان اینکه مصالح مازاد باید در اجرای پروژه های عمرانی همان منطقه مصرف گردد گفت: امیدوارم  با تدوین و طراحی قوانین شفاف و روشن در برداشت شن و ماسه در شهرستان روبرو شویم و شاهد تخریب رودخانه ها نباشیم.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۹_۱۶-۳۰-۲۷ photo_2017-12-05_00-05-49 photo_2017-12-04_23-49-31