ای کاش تورم  توام با رونق داشتیم!!!

صنعتگرانی که برای روشن ماندن چراغ تولید در مجتمع فومنات جهاد می کنند

  پرینت
صنعتگرانی که برای روشن ماندن چراغ تولید در مجتمع فومنات جهاد می کنند
شناسه خبر : 77075 | تاریخ انتشار : 04 بهمن 1402 - 17:20 | 92 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

اختصاصی/صفیر گیلان،مهندس کوچکی بازار را امروز یک مشکل اساسی خواند و گفت: ای کاش تورم با رونق داشتیم تا ما هم افزایش قیمت را  برای جبران هزینه داشتیم زیرا مشکل ما امروز بازار است و با بازار بد نمی شود کاری کرد  و صنعت آسیب می بیند.

اختصاصی/صفیر گیلان، نشست بررسی مسائل و مشکلات سر راه تولید مجتمع نئوپان فومنات با حضور فرامرز مرجانی فرماندار شهرستان و مدیران با اعضای هیئت مدیره مجتمع نئوپان فومنات برگزار شد.

کوچکی، عضو هیئت مدیره این کارخانه ضمن ارائه گزارشی از روند احداث، توسعه و فعالیت این واحد صنعتی از سال ۱۳۷۵ درخصوص مسائل و مشکلات کار توضیح داد.

ای کاش تورم توام با رونق داشتیم!!

وی صنایع نئوپان و کاغذ را جزو صنایع استفاده‌کننده از خرده‌چوب دانست و اظهار کرد: مواد اولیه، نیروی کار ماهر و انرژی از مزیت‌های راه‌اندازی صنایع سلولزی محسوب می‌شود و گیلان از مزیت مواد اولیه و نیروی کار ماهر برخوردار است

وی با اشاره به مشکلات مرتبط با تهیه مواد اولیه برای کارخانه، درخصوص مسائل و موانع مرتبط با منابع انرژی برای فعالیت کارخانه توضیحاتی ارائه کرد.

کوچکی  با بیان اینکه شرکت های صنایع سلولزی معمولان به مکانهایی می روند که مردم داری کنند و بعد هم اشتغال ایجاد کنند و در کنار آن مواد اولیه هم در دسترس باشد.

عضو هیئت مدیران کارخانه نئوپان ضمن مورد توجه قرار دادن تاثیرات افزایش نرخ ارز بر میزان تولید این کارخانه، خواستار حمایت های تسهیلاتی برای توسعه فعالیت و افزایش اشتغالزایی در این واحد تولیدی شد.

وی بازار را امروز یک مشکل اساسی خواند و گفت: ای کاش تورم  توام با رونق داشتیم!! تا ما هم افزایش قیمت را  برای جبران هزینه داشتیم زیرا مشکل ما امروز بازار است و با بازار بد نمی شود کاری کرد  و صنعت آسیب می بیند.

وی از صادرات ۵۰ درصدی نئوپان به کشور عراق،افغانستان،ارمنستان و آذربایجان خبر داد و گفت: ظرفیت تولید نئوپان ما سر ریز است که صادرات می کنیم ولی در تولید ام دی اف اگر در کشور ساخت و ساز رونق بگیرد سرریز نداریم و بخاطر این رکود داخلی ما ۲۰ درصد صادرات داریم زیرا رقابت با کشورها سخت است.

مهندس کوچکی درخصوص مشکلات فنی انتقال برق به کارخانه و همچنین مسائل گمرکی برخی ماشین آلات، عدم واردات چوب به علت اقتصادی،خواستار همکاری و تعامل مدیران با این کارخانه شد.

وی مصرف سالانه چوب کارخانه نئوپان را ۳۰۰ هزار متر مکعب خواند و گفت: دو عامل در تولید ما نقش مهم دارند که یکی چوب و دیگری بازار است که البته قطعی گاز و برق هم به ما آسیب میلیاردی می زندو

وی ضمن تقدیر از مسئولان شهرستان و مدیران از گذشته تا امروز گفت: این اراضی و مجموعه به لطف فرماندار وقت جناب خاری و با همکاری منابع طبیعی در آن سالها برای احداث در اختیار مهندس مشمولی قرار گرفت و تا امروز ما همراهی مسئولان را در فومنات داشتیم.

عضو هیئت مدیران کارخانه نئوپان از تولید ۵۰ هزار متر مکعب ام دی اف در سال که تقریبا” ۵۰۰ هزار ورق است خبر داد و گفت: ام دی اف این شرکت به جهت تولید شرکتهای دیگر از تراز ظرفیت کشوری پایین است اماخط نئوپان ما با تراز خطوط بزرگ کشور هم در ظرفیت و هم قابلیت با یک میلیون ۶۰۰ هزار ورق هم تراز است.

مدیر مجتمع تولیدی و صنعتی فومنات که برای روشن ماندن چراغ تولید در مجتمع فومنات جهاد می کنند

رحمت‌الله یوسفی مدیر مجتمع تولیدی و صنعتی فومنات با بیان اینکه ۱۸ سال است در این مجموعه فعالیت دارم گفت:اشتغالزایی مجتمع تولیدی و صنعتی فومنات با راه‌اندازی واحدهای جدید می تواند افزایش پیدا کند .

وی از همکاری ادارات دولتی،فرمانداران،صمت،گاز،برق و محیط زیست و غیره که نهایت همکاری را در این سالها داشتند گفت: عمده مشکل ما برق است اگر چه ما در کارخانه ۱۰ تا ۱۲ مگا وات برق مصرف می کنیم.

مدیر مجتمع تولیدی و صنعتی فومنات از احداث نیروگاه مجتمع نئوپان فومنات خبر داد و گفت: ما دو تا نیروگاه ۵/۵ مگا واتی را افتتاح کردیم ولی هنوز کامل در شبکه قرار نگرفتیم.

وی ضمن تقدیر از همراهی مهندس کوچکی در کنار این مجموعه با سالها تجربه گفت: تیم فومنات یک تیم منسجم است که تلاش برای پایدار ماندن مجموعه و روشن بودن چراغ آن با حمایت فرمانداری و صنایع شعار جهادی ماست.

مهندس یوسفی ساخت و تکمیل پل مسیر عبور و مرور ماشین ها برای دسترسی آسان و سریع به شرکت نئوپان را که بر اثر سیلاب آسیب دیده را خواستار شد و گفت: ما برای قسمت جلوی این مجموعه موارد ایمنی راه را با هزینه شرکت در حال انجام هستیم.

مجتمع بزرگ نئوپان فومنات پیشرو و پیشگام در تولید ،صادرات و اشتغالزایی

فرامرز مرجانی فرماندار شهرستان با همراهی مدیران صنعتی با اعضای هیئت مدیره مجتمع نئوپان فومنات ملاقات  و گفتگو کرد.

مرجانی با بیان این که اشتغال و ایجاد فعالیت تولیدی در شهرستان مورد حمایت دولت است، نقش کارخانه نئوپان در تولید و صادرات را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان این که پایداری و ایجاد اشتغال دو هدف مهم برای دست اندرکاران است، از توجه شهرستان فومن به اهمیت استمرار فعالیت این کارخانه پرداخت.

فرماندار فومن با قدردانی از نقش این کارخانه در تولید و اشتغالزایی برای شهروندان متخصص و کارگران زحمتکش، ابراز امیدواری کرد، نئوپان فومنات در توسعه فعالیت های خود موفق باشد و دولت نیز در این راه، نقش حمایتی خواهد داشت.

وی با تاکید بر تعهد شهرستان به تلاش برای مستمر نگه داشتن انتقال جریان انرژی گاز و برق برای فعالیت این کارخانه، گفت: تا جایی که در توان ماست، سعی خواهیم کرد تولید در این کارخانه استمرار یابد.

پویش نهال کاری در حاشیه رودخانه با ۱۰ هزار اصله نهال توسط نئوپان فومنات 

مهندس عرفان مشمولی مدیر عامل شرکت نئوپان فومنات از توزیع ۱۰ هزار اصله نهال در راستای پویش بزرگ نهال کاری مجتمع نئوپان فومنات خبر داد و گفت: ما در نظر داریم تا با در اختیار قرار دادن نهال به مدیران شهرستان شاهد پیشرفت صنعت باشیم.

وی افزود: در این پویش ما با همکاری ادارات و سمن ها و گروههای مردم نهاد در نظر داریم تا  زباله های زمین های اطراف حاشیه رودخانه  و کارخانه را پااکسازی و درخت بکاریم

وی هزینه این کار را نیز برای مجتمع نئوپان فومنات خواند و گفت: با این کار ما می توانیم به محیط زیست و این مجموعه برای آینده بهتر کمک کنیم.

گفتنی است در این مجتمع تولیدی، ۴۷۸ کارگر درگروه کاری در ۲ شیفت ۱۲ ساعته مشغول به فعالیت هستند.

ظرفیت اسمی ماهانه تولید این کارخانه عبارت است از: نئوپان ساده ۳۷۸،۴۴۰ متر مکعب، ام دی اف خام ۱۰۵،۰۰۰ متر مکعب، نئوپان و ام دی اف ملامینه ۳،۶۷۵،۰۰۰ متر مربع، های گلاس ۵،۰۰۰،۰۰۰ متر مربع، کفپوش و دیوارپوش ۷۰۰،۰۰۰ متر مربع می باشد.

در این نشست همچنین بخشدار سردار جنگل فومن،رواسای ادارات صمت،برق،گاز،کار ،تعاون و رفاه اجتماعی،شرکت پخش فراورده های نفتی،حمل و نقل،محیط زیست و … به بیان راهکارهای رفع مشکلات این مجموعه پرداختند

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری
برچسب ها
نوشته های مشابه
پیشرفت ۳۴درصدی پروژه های طرح میثاق رشت/ حمایت استاندار گیلان از پروژه های مدیریت شهری رشت/ تیرهای برق رها شده در خیابان ها موجب خسارت به شهروندان می شود/ معابر رشت نیمه خاموش هستند
با تغییر عملکرد پزشکان فرهنگ مصرف دارو در مردم تغییر خواهد کرد
گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
بازدید معاون تعزیرات حکومتی استان گیلان و هیئت همراه از انبار مرکزی اموال تملیکی استان
تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور در استان گیلان
برگزاری مزایده فروش ۳ ملک به ارزش ۸۷ میلیاری ریالی املاک و مستغلات در استان گیلان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.