شهرستان صومعه سرا  در روز ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ پرچم دار افتتاح بزرگترین پروژه ها در سطح استان گیلان با حضور نماینده عالی دولت است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛۱۲ بهمن ۵۷ سرآغاز انقلابی شد که هیمنه، وقار و ابهت قدرت های استبدادی و استکباری را شکست و میخ سرنگونی را به تابوت طاغوت کوبید و به عنوان  نقطه ای عطف در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد..

طلوع خورشید مهر و مهربانی بر جام وطن و آمدن پیر جماران در میان حلقه پر مهر امت دوستدار وطن در ۱۲ بهمن، یادگار گران سنگی است که در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی فراموش نخواهد شد.

۱۲ بهمن طلیعه و رویدادی است از جنس وَالْفَجْرِ، رویدادی که بیانگر یَدُاللَّهِ فَوْقَ أَیْدیهِمْ است.

این روز، یادمان پیوند ملت آزادی خواهی است که اینک طلایه دار آرمان ظلم ستیزی و استقلال طلبی دیگر ملت های آزادی خواه هستند.

اکنون در یادمان ۱۲ بهمن ۵۷ جام وطن آکنده از چشمه سار مهر پرفروغ پیر جماران است و شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی وحدت کلمه ملت همیشه بیدار ایران است.

یادآوری یوم الله ۱۲ بهمن؛ یادآوری رشادت ها، فداکاری ها و شهادت طلبی های ملتی منسجم، خداجوی و پیرو ولایت است و یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ معاصر ایران است و شور و شوق مردم در آن وصف ناپذیر بود.

امااکنون که ۴۴ سال از ۱۲ بهمن ۵۷ می گذرد ملت بر همان عهد و پیمان با صلابت تراز هر زمان دیگر ثابت قدم ایستاده اند  و ما شاهد شکوفایی کشور و رشد تکنولوژی و رسیدن خدمات دولت  به مردم هستیم

در دهه فجر امسال طبق بیانات معاون عمرانی وزیر کشور،مهدی جمالی‌نژاددر ایام الله دهه فجر امسال ۲۱ هزار و ۶۴۸ پروژه در کشور با میلیاردها تومان اعتبار  به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین به گفته این مقام کشوری  ۲ هزار و ۱۱۳ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

افتتاح یک‌هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی در گیلان با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان

اما کمی پایین تر از سطح کشور به استان گیلان می رسیم آنجا که استاندار گیلان خطاب به خبرنگار ما گفت: در یکسال گذشته انواع فشارها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اعمال شد ولی دولت استقراض بانکی و یارانه را پرداخت و کرونا را در کشور نابود کرده و به جنگ اقتصاد یارانه‌ای رفته است.

عباسی از افتتاح یک‌هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی در گیلان و در دهه فجر خبر داد و افزود: با تلاش مسؤولان در دهه فجر و در استان گیلان چهار هزار میلیارد تومان پروژه‌ در عرصه‌های عمرانی، اشتغال و فرهنگی به بهره‌برداری رسیده و از ۳۰ هزار اشتغال متعهد شده در گیلان ۹۵ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به آغاز مراحل ساخت ۲۳ هزار واحد مسکن در گیلان بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت اجرای طرح نهضت مسکن ملی بوده و در همین خصوص و در استان گیلان اراضی لازم برای ساخت ۲۳ هزار مسکن در گیلان آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه این استان‌ ‌هاب اقتصادی با کشورهای منطقه خواهد شد، تصریح کرد: تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا منجر به رشد اقتصادی در گیلان شده و این استان را به هاب اقتصادی منطقه مبدل می‌کند که در همین خصوص هفته گذشته نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه به استان گیلان سفر کرد.

عباسی از توسعه زیرساخت‌های برقی، گاز و آب در استان گیلان خبر داد و افزود: در یکسال گذشته در گیلان یک‌هزار میلیارد تومان در عرصه برق و توسعه زیرساخت‌های برقی در کیاتن هزینه شده است.

صدای صوت پروژه ها نوازشگر گوش مردم شد 

اما در شهرستانی در غرب استان گیلان صدای صوت افتتاح پروژه های میلیاردی گوش هر رهگذری را به گرمی نوازش می کند جایی که دکتر کاظم دلخوش اباتری

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همراهی و همدلی مسئولان رمز موفقیت و رشد و ترقی صومعه سرا است، گفت: تعلل و کارشنکنی در روند رشد و توسعه شهرستان زیبنده نیست.

دلخوش با ابراز خوشحالی از اینکه فردا شاهد به نتیجه رسیدن پیگیری‌های انجام گرفته در خصوص اجرایی شدن پروژه بسیار مهم شهرستان هستیم، افزود: اما در دهه فجر امسال خوشحالیم در سایه پیگیری و همت صورت گرفته شاهد پروژه مهم هستیم و امیدواریم با اجرای آن در جهت رونق حوزه برق، صنعت و ورزش گام موثری برداشته شود.

وی تحقق بخشیدن به خواست‌ها و مطالبات مشروع مردم را وظیفه شرعی و قانونی همه مسئولان دانست و با بیان اینکه مردم یکی از مهمترین پتانسیل‌های ما در سطح شهرستان هستند، همراهی مردم و همدلی مسئولان را رمز موفقیت و رشد و ترقیصومعه سرا دانست و ادامه داد: تعدادی از پروژه ها به بعد از دهه فجر موکول شد.

نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه بطور جد از پروژه مهم حمایت می‌کند افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر بستر سازی مناسبی در راستای اجرای پروژه‌های مهم و زیر ساختی در سطح شهرستان فراهم شده است.

وی در عین حال خواست تا با نگاه به چشم انداز توسعه شهرستان صومعه سرا، توسط فرمانداری و بخشداری و شهرداری ها برنامه ریزی و کار کارشناسی دقیق انجام، تا شاهد اجرای هر چه بهتر  طرح ها باشیم.

مهدی صفاتی فرماندار شهرستان صومعه سرا در گفتگو با این رسانه از بهره برداری  ۲۸۶ پروژه در دهه فجر امسال در این شهرستان با اعتبار بالغ بر ۴۲۰میلیارد تومان هزینه خبر می دهد.

وی افزود :این طرح ها در بخش های عمرانی ،خدماتی ،ورزشی و تولیدی است که با بهره برداری آن ها برای ۲۲۰نفر اشتغال ایجاد می شود.

فرماندار صومعه سرا به پروژه های شهرستان صومعه سرا که  در این روزها  به بهره برداری می رسد اشاره و افزود:خدمات دولت و نیز نماینده دولت و نماینده مجلس  در شهرستان پررنگ و لعاب است.

وی به کیفیت پروژه ها اشاره و افزود: خدمات ارزنده دولت و نماینده دولت در شهرستان و همچنین نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان  در ۵ پروژه بزرگ بیشتر نمود دارد که این پروژه ها شامل کارخانه نئوپان(کارخانه ساوین چوب) با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۶۶ نفری است.

صفاتی از افتتاح سه فضای ورزشی در صومعه سرا با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان و با اشتغالزایی دائمی ۴ نفر و موقت ۲۰ نفری خبر داد و گفت: احداث کلینیک ویژه پزشکی توسط شبکه بهداشت و درمان با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان نیز با حضور نماینده دولت در گیلان افتتاح می شود و تمام این پروژه ها به همت و تلاش جناب دکتر دلخوش به ثمر نشسته است..

نماینده عالی دولت در شهرستان صومعه سرا از  ساخت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر، با دو دستگاه ترانسفور ماتور با قدرت ۳۰ مگاولت آمپر  به همراه اتصالات ۶۳ کیلو ولت خبر داد و گفت: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر، با هدف تامین برق مطمئن و پایدار واحد‌های صنعتی و مسکونی شهر ضیابر و مناطق اطراف آن  به بهره برداری می رسد که جا دارد از  زحمات جناب دلخوش در جذب اعتبارات تشکر کنیم.

گفتنی است کلنگ پست ضیابر با حضورحسینعلی امیری معاون امور مجلس ریاست جمهور،  استاندار گیلان، دکتر دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان صومعه سرا عملیات در تاریخ (۲۱ خردادماه۱۴۰۰ ) به زمین نشسته بود.

نماینده عالی دولت در صومعه سرا همچنین از اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی ،هنری،ورزشی ویژه برنامه جشن های دهه فجر در شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت:تمامی پروژه ها از احداث مسکن محرومان،احداث گرمخانه توتون خشک کنی در طاهر گوراب ،اسفالت راهها،دامپروری و نیز یک مرغداری ۵۰ هزار قطعی از پروژه های بزرگی است که  به بهره برداری خواهد رسید به همت نماینده شهرستان جناب دکتر دلخوش با جذب اعتبارات اجرایی شده است.

پی نوشت/با این تفصیل و گزارش میدانی خبرنگار این  رسانه دریافتیم که شهرستان صومعه سرا  در حالی پرچم دار افتتاح بزرگترین پروژه ها در سطح استان گیلان است که شهر های همجوار در این ایام بیشترین میزان پروژه افتتاحی آنان از مرز ۵۰ میلیارد تومان بالا نمی رود و یا اینکه چرا منطقه آزاد انزلی  علارغم داشتن مراکز متعدد صنعتی و تجاری  نتوانسته چنین پیشرفتی داشته باشد و در این ایام حرفی برای گفتن در بهره برداری از پروژه داشته باشد.

و این یعنی اتحاد بین مجموعه فرمانداری صومعه سرا ،نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستان و همدلی و مشارکت و پای میدان کار بودن است

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری