دکتر محمد اسماعیل هنرمند از اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر در استان گیلان برای کاهش مصرف انرژی برق و گاز خبر داد.

به گزارش صفیر گیلان؛ مدیر عامل توزیع برق گیلان گفت: سرد شدن هوا و افزایش مصرف حامل های انرژی (برق و گاز) در بخش خانگی کشور فشار مضاعفی به صنعت برق وارد کرده است در همین راستا طرح خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و روشنایی بزرگ راه‌ها پس از ساعت ۲۱  در کل کشور در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: باتوجه به محدودیت شبانه تردد در شهرهای نارنجی و قرمز، روشن بودن تابلوهای بانک‌ها یا بیلبوردهای تبلیغاتی غیر ضروری است و نتیجه‌ای جز هدررفت سرمایه ملی ندارد بنابراین صنعت برق اقدام به صرفه جویی را آغاز کرده و با یکی در میان کردن روشنایی معابر و حذف روشنایی غیر ضروری در جاده‌ها حداقل به میزان ۵۰۰ مگاوات صرفه جویی ایجاد کرده است.
هنرمند خاطر نشان کرد: تعدیل روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف گاز نیروگاهی در تمامی استان ها در حال اجراست و انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی استان، همکاری لازم را به منظور اجرای این طرح با شرکت توزیع برق گیلان به عمل آورند.
وی افزود: دراستان گیلان طی این طرح ۹۵۰۶ دستگاه چراغ روشنایی معابر مورد تعدیل قرار گرفته و در مجموع ۱۴۲۶ کیلووات صرفه جویی صورت پذیرفته است.

هنرمند گفت: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می‌توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که در این صورت با همکاری مردم مشکلی در تامین گاز و برق کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.

وی در پایان تصریح کرد: راحت ترین راه برای ارسال آدرس های های خاموشی از سوی مردم دانلود و نصب اپلیکیشن برق من می باشد که از طریق سایت شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir  قابل دسترس است.