فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به کشف هزار و ۲۹۳ فقره انواع سرقت‌ و دستگیری هزار و ۲۸۸ سارق و مالخر در اجرای طرح مبارزه با سرقت در استان گفت: متهمان دستگیر شده در تحقیقات انجام شده به ۵۳۴ فقره سرقت مهمه و ۷۵۹ فقره سرقت خرد اعتراف کردند.

صفیر گیلان؛سردار “عزیزاله ملکی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به اجرای طرح جامع مبارزه با سرقت از ۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در استان اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه، هزار و ۲۰۹ سارق و ۷۹ مالخر در سطح استان گیلان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در تحقیقات انجام شده به ۵۳۴ فقره سرقت مهمه و ۷۵۹ فقره سرقت خرد اعتراف کردند از استمرار اجرای طرح‌های مقابله با سرقت به منظور ارتقاء احساس امنیت شهروندان در استان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اذعان داشت: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.