به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛فرماندار شفت تاکید کرد؛با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مطرح کرده برگزاری جشنواره ها برای شناساندن استعدادهای روستاها و ایجاد اشتغال از ضروریات است. محمد رضا محسنی در حاشیه برگزاری جشن سفالهای سنتی و خرمن در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛فرماندار شفت تاکید کرد؛با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مطرح کرده برگزاری جشنواره ها برای شناساندن استعدادهای روستاها و ایجاد اشتغال از ضروریات است.

محمد رضا محسنی در حاشیه برگزاری جشن سفالهای سنتی و خرمن در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره ها در شناساندن ظرفیتهای شهرستان شفت در بخش گردشگری و صنایع دستی الزامی است گفت: شهرستان شفت در بخش گردشگری و کشاورزی از پتانسیلهای زیادی برخوردار است که هنوز این ظرفیتها کامل شناسایی نشده است.

ایشان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره سفال سنتی و خرمن گفت: ما تمام تلاش خود را داریم تا روستای جیرده  در دهستان جیرده شفت را به عنوان روستای فاقد بیکار معرفی کنیم.

محسنی از پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال جوانان در این شهرستان  خبر داد و گفت: دهستان جیرده با دارا بودن تبدیلات سفال سنتی و صنایع دستی و کشت گل محمدی و گلاب گیری  می تواند گامهای موثر در اشتغال زایی و تولید داشته باشد.

 

فرماندار شفت از اهالی خوب دهستان جیرده خواست تا بحث اشتغال در خانه را داشته باشند  و همه در این کار مشارکت کنند و از تسهیلات صندوق کار آفرینی امید بهره مند شوند .

وی خواستار شد تا تولید و اشتغال بر اساس ظرفیتهای موجود پیگیری شود تا صنایع دستی که بعنوان ظرفیت است و تولید گلاب محمدی و عرقیات به عنوان برند شهرستان معرفی شوند.

 

محسنی کیفیت در کار و تولید  را مهم دانست و گفت:مردمان خوب منطقه جیرده امروز جشنواره را فرصت ببینند و سعی کنند جشنواره با تولیدات منطقه شفت را در استان با تمرکز این شهرستان داشته باشند.

وی ظرفیت دوم شهرستان شفت را در حوزه کشاورزی مطرح نمود و اظهار کرد؛شهرستان شفت با ۱۴ هزار هکتار زمین شالیزاری و تولید برنج  برای سبد غذایی مردم  و نیز در تولید ماهی های گرم آبی  در تامین غذای مردم منطقه نقش بسزا دارد.

محسنی تصریح کرد؛ باید از اراضی شهرستان شفت استفاده بهینه داشته باشیم و با تجهیز و نوسازی اراضی و مکانیزه کردن کشاورزی افزایش تولید داشته باشیم.

نماینده دولت تدبیر و امید شهرستان شفت را  در حوزه گردشگری منحصر به فرد در استان خواند و افزود: هنوز بسیاری از مناطق بکر و زیبای شهرستان شناسایی نشده است.

وی گردشگری را فرصتی برای شناسایی ظرفیتها خواند و افزود: دولت برای اشتغال جوانان روستا فرصتها را فراهم و برای استفاده از خودروهایی در مسیر روستایی وام با درصد سود ارزان در نظر گرفته است.

وی همچنین به تقویت برق در منطقه و آب شرب ، راه روستایی و طرح هادی در دهستان  جیرده اشاره و اظهار کرد: این دهستان در بحث اعتبارات  ۱۷ میلیارد تومانی شهرستان شفت در اولویت قرار دارد.

محسنی به مشکلات آب شرب شهرستان  به علت وجود آهن و منگنز در آب که سالها مردم از این نعمت بی بهره بودند  و آب با تصفیه نگهداری می شود  اشاره و افزود: با تخصیص اعتبارات  آب شرب سالم از چاههای آب سالم منطقه و پروژه ابرسانی باغبانان شهرستان فومن  بزودی  به مردم شهر شفت و احمد سر گوراب خواهد رسید./

تهیه و تنظیم ؛زلیخا صفری