به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن تاکید کرد آیین عزاداری دهه اول محرم در بقاع و مساجد فومن با رعایت شیوه نامه های ستاد ملی کرونا برگزار می شود . دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد فومن گفت : همانگونه که در ماه مبارک رمضان و […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن تاکید کرد آیین عزاداری دهه اول محرم در بقاع و مساجد فومن با رعایت شیوه نامه های ستاد ملی کرونا برگزار می شود .
دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد فومن گفت : همانگونه که در ماه مبارک رمضان و علی الخصوص شب های قدر ، آیین ها و مراسم مرتبط با رعایت شیوه نامه های ستاد ملی کرونا و با همکاری مردم و هیات های امنا به شکل مطلوبی برگزار شد در اقامه عزای اباعبدالحسین علیه السلام نیز به همین منوال و با جدیت بیشتری عمل خواهد شد.
وی افزود : از سنوات گذشته بسیاری از بقاع متبرکه فومن در دهه محرم و خصوصا روز عاشورا محل تجمع عزاداران حسینی می باشد که امسال به دلیل شرایط ویژه ای که به سبب شیوع بیماری کرونا پدید آمده است در جلساتی که با هیات امنا داشته ایم تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا نموده ایم .
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن با بیان اینکه امسال حرکت دسته های عزاداری و استفاده از ادوات عزاداری شامل طبل و سنج و وسایل مشابه ممنوع است گفت : کلیه مراسم عزاداری در بقاع و مساجد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت زمانی برگزار می شود و عزاداران محترم می بایست با ماسک و زنجیر شخصی (در صورت استفاده ) در مراسم حاضر باشند و هرگونه پذیرایی اعم از پخش نذورات گرم ، شربت و چای نیز ممنوع است و توصیه می شود افراد بیمار و مسن از حضور در مجالس عمومی عزاداری اجتناب کنند.
وی در پاسخ به خبرنگار ما در مبحث آیین علم بندان که همه ساله در ماسوله برگزار می شود افزود: امسال آیین علم بندان در ماسوله برگزار نمی شود و این مهم به هیات امنای بقعه عون بن علی (ع) ماسوله و مساجد این شهرک تاریخی ابلاغ شده است.
زارع خاطر نشان کرد : از محل عواید موقوفات مرتبط قطعا مساعدت هایی در جهت برپایی اقامه عزای حسینی و همچنین کمک به رعایت شیوه نامه های مراقبتی و بهداشتی در اختیار هیات های سوگواری بقاع و مساجد خواهد شد.
وی تاکید کرد: هیات امنای بقاع و مساجد جهت برگزاری مراسم سوگواری باید مجوزات لازم را از اداره تبلیغات اسلامی فومن دریافت کنند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه فومن در پایان گفت :ملاک عزاداری در محرم امسال ، فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند “معیار برای برگزاری مراسم عزاداری محرم آن چیزی است که ستاد مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت می گویند” و این کلام ایشان برای همه ما فصل الخطاب و امر ولایی است و یقینا بر سایر نظرات ارجحیت دارد.